۵۰ درصد صنعت مرغداری کردستان در قالب تعاونی شکل گرفته است

۵۰ درصد صنعت مرغداری کردستان در قالب تعاونی شکل گرفته است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به نقش تعاونی در ایجاد اشتغال پایدار گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد صنعت مرغداری استان در قالب تشکل‌های تعاونی شکل گرفته است.
احمد رشیدی صبح امروز در کارگروه اقتصادی و اشتغال استان کردستان که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه تشکل‌های کارگری و جوانان 850 هزار نفر به طور مستقیم با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط کاری دارند.
وی با اشاره به اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش دبیرخانه ایجاد اشتغال را دارد، گفت: باید در بعد کاری، تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی باید جدیت وجود داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان  با اشاره به جایگاه این سازمان تصریح کرد: تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی می‌تواند در ایجاد عدالت اجتماعی، ایجاد اشتغال و تجمیع سرمایه‌های کوچک مردم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و در شرایط زمانی که محدودیت‌های مالی وجود دارد این تشکل می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی از تعاون به عنوان یک سازمان فرابخشی نام برد و گفت: کار تعاونی اگر در قالب تشکل‌های تعاونی شکل گیرد می‌تواند در ایجاد اشتغال مؤثر باشد.
رشیدی شیوه تعاونی را برای استان کردستان مهم ارزیابی کرد و افزود: بیش از 50 درصد صنعت مرغداری‌های استان در قالب تشکل‌های تعاونی شکل گرفته‌اند و هر کدام از آنها با ظرفیت 50 تا 60 هزار قطعه‌ای ایجاد شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ارتقا سهم تعاون از 5 درصد در ایجاد اشتغال در برنامه پنجم توسعه به 25 درصد خبر داد و اظهار کرد: قرار شد 30 درصد از درآمد فروش شرکت‌های بزرگ به تعاونی‌ها اختصاص یابد که تاکنون این امر در استان کردستان عملیاتی نشده است.
وی در مورد مشارکت‌های مردمی گفت: ارتقا تشکل‌های تعاونی و بسته‌های حمایتی در عرصه تعاون از نیازهای اصلی این اداره‌کل است.
رشیدی به زیر پوشش قرار گرفتن 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از سد آزاد اشاره و خاطر نشان کرد: اداره‌کل تعاون استان آمادگی دارد 2 هزار هکتار از این اراضی را در قالب تشکیل 5 تعاونی تحت پوشش قرار دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: کارگروه اشتغال مکانی برای ایجاد همدلی و همفکری مسئولان و ارائه راهکار عملی به منظور رفع بیکاری استان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com