۵ واحد مرغ گوشتی در آذربایجان غربی آماده بهره برداری شد

۵ واحد مرغ گوشتی در آذربایجان غربی آماده بهره برداری شد
سید فضل الله قریشی  با بیان اینکه این طرح ها در مراحل اتمام قرار دارند افزود: همزمان با این طرح ها امسال سه واحد ۱۰۰ راسی گاو شیری، یک واحد گاو شیری ۲ هزار راسی، یک واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت ۴۵ هزار قطعه و یک واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی ۱۵ هزار قطعه ای در شهرستان ارومیه نیز به بهره برداری می رسند.
وی از تولید افزون بر ۱۵ هزار تن گوشت سفید مرغ امسال در استان تولید شده است اظهارداشت: از این مقدار ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن از واحدهای مرغ گوشتی و بقیه از مرغان حذفی مادر گوشتی و تخمگذار، مرغان بومی و سایر ماکیان تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تولید تغییر محسوسی نداشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه استان در تولید جوجه یک روزه در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است اضافه کرد: امسال از مجموع ۱۰۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید شده در واحدهای مرغ مادر ۳۲ میلیون قطعه در داخل استان جوجه‌ریزی شده و بقیه به دیگر استان‌های کشور ارسال شده است.
قریشی از جوجه ریزی بیش از دو میلیون و ۸۲۹ هزار قطعه جوجه ریزی طی تیرماه سالجاری در استان خبر داد و عنوان کرد: معرفی ۱۸۰۰ تن نهاده دامی برای واحدهای مادر گوشتی به همراه تشکیل جلسات مختلف با تشکل های مرتبط با صنعت طیور برای برنامه ریزی افزایش تولید گوشت مرغ از مهمترین اقدامات امسال است.
وی صدور شناسنامه زنبوری داری به تعداد ۱۲۹ جلد، بازدید از دامداری‌های سنتی و تکمیل و ارسال پرونده جهت صدور پروانه کوچک روستائی به تعداد ۱۱ مورد، بررسی شش مورد نقشه دامداری و تایید آنها، کنترل و نظارت بر توزیع سبوس به میزان چهار هزار و ۳۲۲ تن و توزیع انواع خوراک دام به میزان ۵۵۰۰ تن را از دیگر اقدامات این معاونت در سالجاری عنوان کرد.معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به صنعتی سازی پرورش گاومیش در استان گفت: از ابتدای سالچاری تاکنون بر روی پنج هزار و ۵۰۰ راس گاو و گاومیش در استان تلقیح مصنوعی شده است.
قریشی تولید ۸۶۰  پایت اسپرم منجمد گاومیش، توزیع پایت اسپرم منجمد گاومیش به همراه تولید ۱۹۰۰  پایت اسپرم منجمد گاو سیمنتال، توزیع ۱۹۴۰ پایت اسپرم منجمد گاوسیمنتال را از دیگر اقدامات سالجاری در این بخش ذکر کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com