۴ میلیارد ریال غرامت به صاحبان طیور بومی آذربایجان غربی پرداخت شد

۴ میلیارد ریال غرامت به صاحبان طیور بومی آذربایجان غربی پرداخت شد
مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از سال گذشته تاکنون در بحث معدوم سازی طیور به صاحبان طیور بومی معدوم شده غرامت پرداخت شده است.
کامیار داهیم با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است افزود: تاکنون هیچ گونه بدهی از بابت پرداخت غرامت در این زمینه نداریم.
وی ادامه داد: در این استان از ۲۲ آبانماه سال ۹۵ تا کنون ۲۸۹ مورد تلفات طیور که مشکوک به بیماری آنفلوانزای فوق حادپرندگان بودند شناسایی و بررسی شدند.
داهیم اضافه کرد: برای بررسی های بیشتر در این راستای ۲۰ هزار نمونه برداری انجام شده که در نتیجه آن ۴۳ کانون بیماری شناسایی شده است که از کل ۴۳ کانون یک کانون صنعتی، ۹ کانون باغ ویلایی و ۳۲ کانون روستایی بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در استان آذربایجان غربی موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، اظهار داشت: با وجود افزایش کانون بیماری در برخی از مناطق کشور در استان آذربایجان غربی فعلا موردی از بیماری فوق مشاهده نشده است.
داهیم با اشاره به اینکه ورود غیر مجاز انواع نهاده های طیور به استان یکی از عوامل نگران کننده شیوع بیماری فوق است گفت: انتظار می رود نیروی های انتظامی در خصوص تشدید کنترل در زمینه حمل و جابجایی انواع نهاده های طیور فاقد بار نامه و گواهی قرنطینه ای بهداشتی دامپزشکی برخورد جدی کند.
مدیر کل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: دهیاری ها و بخشداری ها با ممانعت از ورود و توزیع طیور صنعتی غیر مجاز انتقال داده شده از مبادی واحد های پرورشی مرغ صنعتی به روستا نسبت به این موضوع برخورد جدی کنند.
داهیم گفت: بررسی های انجام یافته بیانگر بالا بودن هزینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است از این رو نیاز به همکاری بین بخشی موثر از سوی دستگاههای مرتبط در راستای تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از شیوع این بیماری است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com