۱۱ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود

۱۱ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود
استاندار مازندران با تاکید بر بهره وری تولید در دامپروری های استان، گفت: ۱۱ درصد مرغ کشور اکنون در مازندران تولید می شود.
استاندار مازندران در این مراسم اظهار کرد: مازندران یکی از قطب های تولیدی بخش کشاورزی دامداری و مرغداری در کشور بوده، که با برنامه ریزی های انجام گرفته می تواند بعنوان قطب صادرات تولیدات کشاورزی نیز قرار گیرد.
ربیع فلاح جلودار افزود: بهره برداری از مرغداری مکانیزه سه طبقه امروز باید به عنوان یک الگو در مازندران قرار گیرد و از این دست بهره برداری ها افزایش یابد.
وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی گفت: افتتاح چنین مرغداری خود یک کار جهادی بوده که سرمایه گذار آن به خوبی توانست آن را اجرایی کند.
استاندار گفت: ساخت مرغداری سه طبقه در واقع با افزایش تولید در کاهش هزینه های سوخت،انرژی و مسائل دیگر تاثیر گذار است.
فلاح تصریح کرد: باید به تولید کنندگان توجه ویژه ای شود، زمانی که تولیدات خود را وارد بازار می کنند و آنها نباید علاوه بر دغدغه های تولید دغدغه های عرضه را نیز داشته باشند.
وی افزود: جهاد سازندگی به فرمان امام راحل و برای احیا کشاورزی  و بازسازی کشور پس از یروزی انقلاب در سال 58 تأسیس شد.
استاندار مازندران یادآور شد: همه دستگاهها و متولیان امر باید به فضای تولیدی کشاورزی استان کمک کنند.
فلاح خاطر نشان کرد: مازندران یکی از قطب های مهم کشاورزی، دامپروری و مرغداری کشور بوده  و 11 در صد تولید مرغ کشور در این استان تولید می شود.
وی با تأکید بر بالا بردن بهره وری در امر کشاورزی و دامپروری افزود: واحد تولیدی مرغ گوشتی طبقاتی کاویانی که امروز شاهد به بهره برداری رسیدن آن هستیم نشان می دهد حداکثر بهره وری را از فضا داشته است و این نمونه باید الگویی برای سایر واحد ها شود.
فلاح افزود: بیشتر واحدهای تولید از جمله مرغداری ها دغدغه عرضه و فروش را دارند و در برخی مواقع ممکن است تولید بیشتر از عرضه و تقاضای بازار در استان و کشور باشد، بنابراین نیاز است این تولیدات به خارج از مرزهای کشور که دارای تقاضای زیادی هست صادر شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از همه واحدهای تولیدی مرغ حمایت می کند، تصریح کرد: دولت از واحدهایی که اقدام به  صادرات مرغ  نمایند در هر کیلو 600 تومان یارانه پرداخت می کند.
در هفته جهاد کشاورزی با حضور استاندار مازندران، مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران و سایر مسئولین استان و شهرستانی  واحد تولید مرغ گوشتی طبقاتی در سه طبقه و با ظرفیت 30 هزار قطعه جوجه در روستای پردنگون مرزن آباد به بهره برداری رسید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com