یک‌بیستم نیاز تخم‌مرغ خوزستان هم تولید نمی‌شود

یک‌بیستم نیاز تخم‌مرغ خوزستان هم تولید نمی‌شود
رئیس سازمان بازرگانی خوزستان گفت: واحدهای تولید تخم مرغ در استان حتی یک بیستم نیاز استان را تامین نمی‌کنند.
محمدحسین چراغی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار با اشاره به اینکه فقط دو واحد کوچک تولید تخم‌مرغ در اندیمشک و رامهرمز در استان فعال است، اظهار داشت: واحدهای تولید تخم‌مرغ استان حتی یک بیستم نیاز استان را نمی‌توانند تامین کنند.
وی ادامه داد: در ماه رمضان تقاضا برای تخم‌مرغ به ویژه در شیرینی فروشی‌ها بالا می‌رود و تخم‌مرغ در حال حاضر بین 180 تا 200 تومان به فروش می‌رسد اما اتحادیه اعلام کرده قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد.
چراغی با بیان اینکه 4 هزار تن شکر ذخیره‌سازی شده نیز در حال توزیع در استان است، گفت: مرغ کشتار روز که در سال گذشته با یارانه توزیع می‌شد از دیروز بدون یارانه با میانگین قیمت 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 700 تومان در حال عرضه است که با توجه به اینکه عمده جوجه‌ریزی ما در استان‌های دیگر انجام می‌شود نرخ مناسبی است.
وی افزود: نرخ مرغ در آبادان، خرمشهر و ماهشهر به دلیل نداشتن کشتارگاه و فاصله با محل عرضه بیشتر از سایر شهرهای استان است.
چراغی همچنین در مورد لبنیات گفت: لبنیات تولید استان بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان فقط می‌توانند 10 درصد افزایش قیمت داشته باشند که یکی از اقلام تخلفات است زیرا که برخی تولیدکنندگان مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان را قبول ندارند با این حال، با متخلفان برخورد می‌شود، نرخ لبنیات تولید خارج از استان نیز رصد می‌شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: پشتیبانی امور دام آمادگی دارد مرغ و گوشت قرمز منجمد در اختیار توزیع کنندگان متقاضی قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه ضیافت در استان بیان کرد: در این نمایشگاه 100 تن شکر با قیمت مناسب توزیع شد و امور پشتیبانی دام نیز 3 هزار تن مرغ منجمد ذخیره‌سازی کرده که در حال توزیع است.
وی افزود: نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان با عنوان ضیافت در 16 شهرستان که دارای امکانات اولیه بودند به صورت متمرکز و در سایر شهرستان‌ها به صورت نیمه‌متمرکز و در فروشگاه‌های بزرگ برپا شد.
چراغی افزود: با وجودی که امسال به گوشت و مرغ یارانه تعلق نگرفت اما از محل ذخیره‌سازی این کالاها عرضه انجام شد همچنین برنج ایرانی با تاکید بر عرضه تولیدات داخل و روغن و خرما با هماهنگی با اتحادیه ها نیز انجام گرفت.
به گفته وی، در حال حاضر در حدود 30 نقطه مشخص این کالاها توزیع می‌شود و شکر با قیمت مناسب نیز در 160 نقطه در حال توزیع است.
وی گفت: 15 فروشگاه تعاونی مرزنشینان نیز به عنوان عاملان توزیع کالا برای مرزنشینان نیز در حال فعالیت هستند.
چراغی افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در هفته پایانی ماه رمضان در کوت عبدالله در دانشکده نفت توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود که علاوه بر اقلام موردنیاز در ماه رمضان کالاهای موردنیاز عید فطر نیز در آن عرضه خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com