یک کشتارگاه طیور در خراسان رضوی تعطیل شد

یک کشتارگاه طیور در خراسان رضوی تعطیل شد

ITPNews مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از تعطیلی یک واحد کشتارگاه طیور در این استان به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، سید محسن دستور با بیان این مطلب افزود: این کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی در مراحل قبل و بعد از کشتار طیور و ضد عفونی نکردن خودروهای حمل طیور تعطیل شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت رعایت مسایل بهداشتی در کشتارگاهها بویژه کشتارگاههای طیور در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی ضمن معرفی واحد متخلف به دستگاه قضایی، برخورد قانونی و لازم صورت خواهد گرفت.
او با اشاره به وجود ‪ ۱۳‬کشتارگاه طیور در خراسان رضوی گفت: طی سال جاری تاکنون بیش از ‪ ۴۳‬میلیون قطعه طیور در این واحدها کشتار شده است.
به گفته وی، از این تعداد ‪ ۲۹۴‬هزار لاشه به وزن ‪ ۳۳۷‬هزار کیلوگرم پس از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی به دلیل غیرقابل مصرف بودن، ضبط و معدوم شده است.
وی از جمله علل ضبط این لاشه‌ها را لاغری مفرط، مسمومیت و بیماری سپتی سمی ذکر کرد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشتارگاههای دام استان نیز گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیون و ‪ ۱۲۱‬هزار راس انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاههای استان کشتار شده است.
دستور افزود: از این میزان بیش از ‪ ۳۰۲‬هزار کیلوگرم از انواع لاشه‌های مذکور پس از بازرسی بهداشتی دامپزشکی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

 
کلمات کلیدی تعطیل تعطیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com