یک واحد مرغ اجداد گوشتی افتتاح و به بهره‌برداری رسید

یک واحد مرغ اجداد گوشتی افتتاح و به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،" مجید غلامی "  معاون امور دام و طیور جهادکشاورزی گیلان گفت: این واحد مرغداری اولین شرکت خصوصی استان گیلان است که در زمینه پرورش مرغ اجداد گوشتی از وزارت جهاد کشاورزی مجوز تاسیس دریافت کرده‌است.
وی افزود: فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت ‪ ۱۴هزار قطعه و با سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد ریال که ‪ ۳۵درصد آن از طریق تسهیلات کارگاه‌های زودبازده اقتصادی تامین شده به بهره برداری رسیده‌است.
وی اظهارداشت: با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی برای ‪ ۴۰نیروی انسانی متخصص در استان گیلان اشتغال ایجاد می‌شود.
وی میزان تولید جوجه یکروزه مرغ مادر گوشتی این واحد را ‪ ۷۵۰هزار قطعه عنوان کرد و گفت: از محل پرورش سالیانه آن ‪ ۸۰۰میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی تولید و در سطح استان و کشور در جهت تامین نیازهای مرغداران سطوح پایین دستی توزیع می‌شود.
" غلامی " گفت: فاز دوم این واحد براساس استراتژی توسعه طیور صنعتی گیلان در سالهای ‪ ۸۷و۸۸به بهره‌برداری می‌رسد که سهم استان گیلان در بخش مرغ اجداد گوشتی با نژادی متنوع به ‪ ۳۰درصد خواهد رسید.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون در کشور هشت واحد مرغ اجداد گوشتی وجود دارد که صنعت طیور کشور را پشتیبانی می‌کند و سهم استان گیلان در برنامه‌ریزی تولید سال ‪ ۸۶اجداد گوشتی با احتساب واحد زربال و زرین پرکیان ‪ ۲۲/۸درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: ظرفیت کل واحدهای گوشتی در یکدوره تولید بیش از هفت میلیون قطعه، مرغ مادر گوشتی ‪ ۹۹۲هزار و۸۹۲قطعه و مرغ اجداد گوشتی۴۹ هزار قطعه در استان گیلان است.
وی یادآورشد : این واحدها به ترتیب سالانه چهارهزار تن گوشت مرغ ، ‪۱۰۹میلیون و۲۱۸هزار و ‪ ۱۲۰قطعه جوجه یکروزه گوشتی و دو میلیون و۲۵۷هزار قطعه جوجه مرغ تولید می‌کنند.

 
کلمات کلیدی تاسیس افتتاح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com