یک و نیم تن گوشت آلوده درمرودشت کشف و معدوم شد

یک و نیم تن گوشت آلوده درمرودشت کشف و معدوم شد
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مرودشت گفت: بازرسان این شبکه یک هزار و 500 کیلوگرم (یک و نیم تن) گوشت آلوده را درآستانه ورود به بازار مصرف، کشف و معدوم کردند.
دکترسیاوش پارسی ، افزود: تعدادی از گاوهای یک گاو داری درحومه شهرستان مرودشت دچار مسمومیت حاد شده بود که درنتیجه آن پنج راس گاو تلف شدند و در این میان، هفت راس که دارای علائم شدید مسمومیت بودند توسط دامدار ذبح شد.
وی بیان کرد : پس ازاطلاع شبکه دامپزشکی مرودشت از این موضوع، همه لاشه های ذبح شده به کشتارگاه صنعتی شهرستان منتقل و ضبط شد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مرودشت اظهار داشت: از لاشه ها ، نمونه های لازم اخذ و به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی ارسال شد و طبق گزارش آزمایشگاه ، مسمومیت دام ها با سم فسفر دو زنگ تشخیص داده شد .
پارسی ، افزود: با توجه به این که این سم برای انسان بسیارخطرناک است و موجب بروز مسمومیت و حتی مرگ و میر در افراد می شود ، تمامی لاشه ها توسط بخش نظارت برفراورده های خام دامی این شبکه دامپزشکی ، معدوم و از ورود آن به بازارمصرف جلوگیری شد.
وی گفت : این سم به شکل نامعلوم وارد گاوداری مذکورشده بود و بررسی ها به منظور روشن شدن زوایای پنهان این موضوع ، ادامه دارد.
مرودشت در45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com