یک هزار و بیست و هشت تن گوشت و مرغ برای تامین نیاز استان لرستان ذخیره شده است

یک هزار و بیست و هشت تن گوشت و مرغ برای تامین نیاز استان لرستان ذخیره شده است
استاندار لرستان گفت: حدود یک هزار و 28 تن گوشت قرمز و گوشت مرغ به منظور تامین مصرف داخلی در سطح انبارهای موجود استان، ذخیره سازی شده است.
دکتر حبیب الله دهمرده شب گذشته در جلسه تنظیم بازار استان لرستان، افزود: این اقدام با هدف تنظیم بازار، کنترل قیمت ها و اقدام در مواقع لزوم برای عرضه فرآورده به بازار و تامین نیاز مصرفی استان انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه کنترل قیمت ها و جلوگیری از افزایش بی رویه و غیرقانونی عرضه کالاهای اساسی و موردنیاز مردم، اظهار داشت: درهمین ارتباط 60 هزار تن گندم نیز که معادل مصرف چهار ماه استان لرستان است، در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است.
استاندار لرستان گفت: یک محموله 20 هزار تنی گندم خریداری شده نیز در مسیر تخلیه و ذخیره سازی در سیلوهای استان قرار دارد که با این حساب، مجموع گندم ذخیره شده استان به 80 هزار تن می رسد.
دکتر دهمرده با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی گوشت مرغ استان لرستان با توجه به فعالیت 450 واحد مرغداری، افزود: اقدامات موثر و مناسبی در زمینه ساماندهی فعالیت این واحدها، برخورد با واحدهای متخلف و غیرفعال به منظور تامین رفاه مردم و جلوگیری از بروز تنش در بازار مصرف انجام شده است.
استاندار لرستان، نظارت مستمر و بازرسی دقیق بر روند فعالیت این واحدها و همچنین تولیدکنندگان دیگر اقلام و کالاهای اساسی و موردنیاز مردم را در راستای تنظیم فعالیت های قانونی و منطقی بازار مصرف، ضروری اعلام کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز دراین نشست گفت: در زمینه تامین و توزیع میوه و مرکبات مصرفی استان نیز اقدامات موثری برای ذخیره سازی میزان مصرفی انجام شده است.
حجت اله بیرانوند با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 300 تن سیب و یک هزار و 300 تن مرکبات در استان توزیع شد، افزود: امسال اقدامات لازم برای عقد قرارداد و ذخیره سازی و توزیع میوه و مرکبات موردنیاز استان براساس میزان مصرف داخلی، برای تامین نیازهای مصرفی تا پایان سال جاری انجام شده است.
وی همچنین به تهیه طرح کارشناسی ساماندهی و نظارت بر فعالیت واحدهای مرغداری استان اشاره کرد و گفت: دراین طرح با ارائه تعریفی کارشناسی از واحدهای خیلی فعال، فعال، نیمه فعال و تعطیل ، مشوق ها و تنبیهات مشخص و کارآمدی برای این واحدها در نظرگرفته شده است.
وی اظهار داشت: ارائه تسهیلات سرمایه در گردش، خدمات رایگان بهداشتی، تامین سوخت موردنیاز و همچنین قطع سهمیه سوخت، فسخ قرارداد تسهیلات و عدم عرضه نهاده های دامی از جمله مشوق ها و تنبیهات درنظر گرفته شده برای واحدهای فعال و متخلف در حوزه مرغداری است.
بیرانوند، ذخیره سازی سه هزار و 322 تن سویا و یک هزار و 500 تن جو و همچنین ذخیره سازی مناسب نهاده های دامی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تنظیم و کنترل بازار عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com