یک میلیارد ریال غرامت به مرغداران استان اردبیل پرداخت شد

یک میلیارد ریال غرامت به مرغداران استان اردبیل پرداخت شد
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 144 میلیون و 286 هزار ریال غرامت به دامداران و مرغداران این استان پرداخت شده است. 
سبحانعلی علوی در گفتگو با خبرنگار مهر در اردبیل اظهار داشت: این میزان غرامت به صاحبان لاشه های ضبطی و معدوم شده در کشتارگاه های دام و طیور استان پرداخت شده است.
به گفته وی این رقم بابت معدوم سازی 614 لاشه دام و 58 هزار قطعه طیور و به استناد بند الف جز 2 قانون بودجه سال 1389 و در راستای حمایت از صنعت دامپروری و مرغداری استان هزینه شد.
مدیرکل دامپزشکی استان ابراز داشت: معدوم سازی لاشه های ضبطی در راستای اجرای طرح ارتقا سطح بهداشت عمومی جامعه انجام شده است.
وی یادآور شد: قانون پرداخت غرامت به لاشه های دام و طیور ضبط شده در کشتارگاه ها جهت تأمین بخشی از خسارت وارده در سال 82 و به پیشنهاد سازمان دامپزشکی کشور به تصویب مجلس رسیده است.
علوی عنوان کرد: جلوگیری از متضرر شدن صاحبان لاشه های دامی معدومی در کشتارگاه ها و ترغیب و تشویق دامداران و مرغداران جهت ارجاع دامهای بیمار به کشتارگاه از اهداف تصویب این قانون در مجلس بوده است.
وی جلوگیری از کشتار اینگونه دامها در خارج از کشتارگاه، عدم انتقال لاشه دامهای مریض به بازار مصرف، حفظ محیط زیست و... را از دیگر دستاوردهای این قانون و طرح اجرایی عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com