یک مسوول: قم نیازمند ارتقاء کیفی بخش کشاورزی است

یک مسوول: قم نیازمند ارتقاء کیفی بخش کشاورزی است

استاندار قم گفت: تنها راه افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، ارتقاء کیفی فعالیت‌ها به جای گسترش کمی واحدهای تولید است.

"عباس محتاج" روز یکشنبه در جلسه مشترک تشکل‌های بخش کشاورزی استان در استانداری افزود: توجه صرف به گسترش کمی واحدهای دامی و زمین‌های کشاورزی، روند برنامه‌های استان برای استفاده بهینه از ذخایر طبیعی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون تنها از ‪ ۴۰‬تا ‪ ۵۰‬درصد ظرفیت مجتمع دامی لبن قم‌استفاده بهینه می‌شود درحالی که این موضوع، بر خلاف اهداف بخش‌کشاورزی استان است.

بر اساس آمار بانک کشاورزی استان قم، ‪ ۸۰‬درصد تسهیلات اشتغال زای این بانک، برای احداث واحدهای دامی پرداخت می‌شود.

استاندار قم توزیع گوشت قرمز در استان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود:
متاسفانه توزیع این محصولات به شیوه ‪ ۵۰‬سال گذشته صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: با همراهی مسوولان و تشکل‌های بخش کشاورزی، مشکلات توزیع گوشت مرغ در استان برطرف شده و این مهم باید در بخش گوشت قرمز نیز اجرایی شود.

استاندار قم به توانمندی‌های استان در تولید و صادرات انواع ماهی و خاویار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دو هزار چاه در استان فعال است که با استفاده مطلوب از آنها گام‌های مهمی برای توسعه این بخش برداشته می‌شود.

رییس خانه کشاورز قم نیز دراین نشست گفت: متاسفانه هم اکنون استراتژی مشخصی برای تولید گوشت مرغ در کشور تدوین و اجرایی نشده است و این موضوع زمینه ورشکستگی واحدهای فعال این بخش را فراهم می‌کند.

"محمد تقی محمدی" افزود: هم‌اکنون مسوولان وزارت جهادکشاورزی برنامه‌های زیادی برای بخشودگی جریمه دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی دامداران و اعطای تسهیلات به مرغداران ورشکسته ارایه می‌کنند درحالی که تاکنون این برنامه‌ها در استان اجرایی نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com