یک مرکز نگهداری غیرمجاز دام در شهرستان بوئین زهرا پلمپ شد

یک مرکز نگهداری غیرمجاز دام در شهرستان بوئین زهرا پلمپ شد
سرپرست اداره کل دامپزشکی شهرستان بویین زهرا از پلمپ یک مرکز نگهداری غیرمجاز دام در سطح این شهرستان خبر داد.
مهدی مهرزاده افزود: با توجه به بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان از مراکز نگهداری دام، این مرکز به دلیل برخی نواقص از پیش اعلام شده، پلمپ شد.
وی اظهارکرد: با هماهنگی قاضی بخش و اخذ دستور قضایی، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در محل حضور یافته و تمام ورودی های واحد را پلمپ و تا رفع نواقص از تردد دام بدون مجوز بهداشتی جلوگیری به عمل آید.
مهرزاده بیان کرد: میادین دام باید شرایط و امکان نگهداری دام را داشته باشند تا هرگونه ورود و خروجی بر اساس ضوابط بهداشتی قرنطینه ای انجام گیرد.
وی از پرورش دهندگان و دامداران خواست، باتوجه به وضعیت حساس بیماری های دامی در برخی استانهای مجاور، برای نقل وانتقال دامهای خود، نسبت به اخذ مجوز حمل بهداشتی، قرنطینه ای از دامپزشکی مبدا اقدام کنند.
مهر زاده در پایان تاکید کرد: فرآورده های خام دامی اهدا شده به موسسات حمایتی توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی شهرستان قزوین کنترل و بازرسی می شود.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در پایان افزود: ارتقای سطح آگاهی عموم مردم از نحوه رعایت اصول بهداشتی در تهیه فرآورده های خام دامی نقش مهمی در کاهش آلودگی جوامع انسانی خواهد داشت که در همین راستا اقدامات ترویجی متنوعی در اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان صورت می گیرد.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس و 103 کاردان دامپزشکی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com