یارانه ها و قیمت گوشت مرغ

یارانه ها و قیمت گوشت مرغ

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که در زمینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تمهیداتی برای ذخیره‌سازی گوشت، مرغ و نهاده‌های دامی و توزیع به موقع با توجه به نیاز بازار صورت گرفته است، گفت: توزیع گوشت و مرغ با قیمت تمام شده خواهد بود اما نه قیمتی که با جو روانی ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، جلیل حمیدی در حاشیه کارگاه آموزشی هدفمند کردن یارانه‌ها، با بیان این مطلب عنوان کرد: البته هنوز قیمت‌ خاصی برای گوشت و مرغ اعلام نشده است.
وی درباره برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته این شرکت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اساس وظایف شرکت پشتیبانی امور دام که به عنوان مباشر تنظیم بازار وزارت بازرگانی محسوب می‌شود تمهیداتی در زمینه ذخیره‌سازی گوشت، مرغ و نهاده‌های دامی است که این اقدام به موقع و با توجه به نیازی که در بازار احساس می‌شود عملی خواهد شد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی استان خوزستان افزود: در این راستا این شرکت اقدام به خرید 200 هزار تن ذرت و 100 هزار تن سویا کرده است؛ همچنین قرار است 400 هزار تن جو نیز خریداری و ذخیره‌سازی کند.
حمیدی توضیح داد: ذخیره‌سازی گوشت قرمز و مرغ بر اساس اعلام نیاز وزارت بازرگانی توسط این شرکت صورت گرفته است و دولت برای مبارزه با گرانی‌های بی‌رویه‌ای که ممکن است ایجاد شود اقدامات لازم را در زمینه ذخیره‌سازی و توزیع به موقع انجام می‌دهد. البته مردم هم باید کمک کنند زیرا این طرح که یک طرح حیاتی برای کشور است باید اجرا شود و همکاری مردم باعث کاهش تبعات آن می‌شود.
وی همچنین به تغییر نکردن قیمت علوفه دامی طی 2 سال اخیر اشاره کرد و گفت: البته اکنون که این شرکت در موضوع توزیع علوفه نقش کمتری دارد، قیمت سویا و ذرت هم تا حدودی افزایش یافته است با این وجود جو، ذرت و سویا هنوز به قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کافی بودن ظرفیت انبارهای موجود استان در این بخش اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 12 هزار تن ظرفیت انبارهای استان موجود است و 2 مجتمع سردخانه آبادان و کارون اهواز که برای نگهداری و ذخیره‌سازی گوشت و مرغ استفاده می‌شوند علاوه بر تامین نیاز استان می‌توانند پشتیبان مناطق دیگر نیز باشند.
حمیدی ادامه داد: در زمینه نهاده‌های دامی هم مجتمع انبارهای شوش با ظرفیت حدود 12 هزار تن در اختیار این شرکت است و از نظر ذخیره مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان این که تامین اعتبار کشتارگاه‌های صنعتی خوزستان از زمان سفر سوم هیات دولت به استان هیچگونه پیشرفتی نداشته است، افزود: در سفر سوم با آنکه اعتبارات مورد نیاز کشتارگاه‌های صنعتی اهواز و بهبهان تصویب شد اما بعد به علت موانع قانونی هیچ اعتباری به این منظور جهاد کشاورزی خوزستان ابلاغ نشد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: در زمینه احداث کشتارگاه‌های صنعتی استان سهم دولت در تامین اعتبارات 49 درصد در نظر گرفته شده که متولی آن شرکت پشتیبانی امر دام است و سهم بخش خصوصی هم 51 درصد است. همچنین برای استان 5 منطقه جهت احداث کشتارگاه پیش‌بینی شده است که تنها در 2 منطقه اهواز و بهبهان اجرایی شد.
حمیدی ادامه داد: همچنین احداث کشتارگاه در بهبهان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است اما در اهواز با گذشت8 سال از کلنگ‌زنی تنها در حد 10 تا 15 درصد پیشرفت داشته و استان خوزستان هنوز از داشتن کشتارگاه صنعتی محروم است.
وی با بیان این که کلنگ‌زنی احداث این کشتارگاه‌ در سال 81 توسط استاندار وقت با ظرفیت تولید هر نوبت یکهزار و 600 راس دام سبک و 200 راس دام سنگین زده شد، افزود: این طرح برای حدود 120 تا 150 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و باعث کاهش قیمت دام، جلوگیری از ضایعات دامی، افزایش درآمد دامداران، بالا رفتن اشتغال در منطقه و در دسترس قرار گرفت مواد گوشتی برای شهروندان خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com