یارانه 500 میلیارد تومانی دولت برای کاهش قیمت شیر

یارانه 500 میلیارد تومانی دولت برای کاهش قیمت شیر
محمد رفعتی مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در حاشیه تجلیل از کارگران که در محل این شرکت برگزار شد، با بیان روند تصمیم‌گیری قیمت شیر خام اظهار داشت: روز شنبه هفته جاری، جلسه ای در دفتر معاون وزیر کشور برگزار شد و پس از بررسی قرار شد کمیته‌ای تخصصی برای ارایه راهکار برای تعیین قیمت منطقی شیرخام تشکیل شود.
رفعتی با بیان اینکه هنوز هیچ توافق نهایی درباره قیمت شیر حاصل نشده است، گفت: در این کمیته مسایل کارشناسی و قیمت تعیین می‌شود اما اعمال نهایی قیمت به شرط تصویب در ستاد تتنظیم بازار است.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران با اشاره به تمایل دولت برای اعمال قیمت پایه 630 تومان برای شیر خام، گفت: دولت در صدد است برای کاهش قیمت تمام شده شیر بسته حمایتی تعریف و از طریق تامین نهاده ارزان قیمت و ارائه تسهیلات و نیز تامین ارز دولتی قیمت تمام شده را پایین بیاورد.
وی ادامه داد: دولت همچنین باید به تعهدات خود در پرداخت سهم یارانه تولید قانون هدفمندی یارانه ها نیز عمل کند.
رفعتی تاکید کرد: دامدار و فرآوری کننده تمایلی به افزایش قیمت شیر ندارند زیرا مصرف کننده وقتی آسیب پذیر شود، به طور حتم در سرانه مصرف نیز تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: دولت در نظر دارد با بکار گیری یارانه 500 میلیارد تومانی سالهای گذشته شیر  -که یک سالی است حذف شده است- در بخش تولید قیمت تمام شده شیر خام را کاهش دهد.
رفعتی افزود: البته تاکنون 100 میلیارد تومان برای تعدیل قیمت علوفه به اتحادیه سراسری دامداران داده شده است.
وی گفت: این میزان یارانه قرار است از طریق یکی از شرکت‌ها برای حمایت از بخش تولید استفاده شود.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران اظهار داشت: آمارها نشان می دهد افزایش قیمت شیر روی مصرف سرانه افراد تاثیرگذار بوده است.
وی  تصریح کرد: پس از انقلاب برای افزایش مصرف سرانه تلاش های زیادی انجام شد تا میزن مصرف به 90-85 کیلوگرم به ازای هر ایرانی برای یکسال برسد.
رفعتی ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم نیز مصرف سرانه باید به 140 کیلوگرم برسد و نباید با برنامه ریزی نامناسب شاهد عقب گرد در مصرف سرانه باشیم.
در مراسمی که به مناسب روز جهانی کارگر در شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران برگزار شده از 5 پیشکسوت و 12 کارگر نمونه تجلیل به عمل آمد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com