گوشت گوسفند حداکثر باید کیلویی ۱۹ و گوشت گاو کیلویی ۱۳ هزار تومان فروخته شود

گوشت گوسفند حداکثر باید کیلویی ۱۹ و گوشت گاو کیلویی ۱۳ هزار تومان فروخته شود
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: با توجه به قیمت خرید دام زنده از دامدار هر کیلو گوشت گوسفند در سطح شهر نهایتا باید ۱۹ هزار تومان و هر کیلو گوشت گاو حداکثر ۱۳ هزار تومان با احتساب سود مغازه، هزینه کشتار و حمل فروخته شود؛ نه بیشتر.
سعید سلطانی با اشاره به متغیر بودن نرخ خرید دام زنده و همچنین گوشت زنده در استان های مختلف، اظهار کرد: میانگین خرید هر کیلو گوسفند از دامدار هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار تومان و میانگین خرید هر کیلو گاو نر از دامدار پنج هزار و ۵۰۰ تومان است.
سلطانی اظهار کرد: چوبداران دام مازاد دامداری ها را جمع آوری می کنند و به کشتارگاه ها می فروشند که پس از کشتار، هزینه حمل و سود قصابی ها بر آن افزوده می شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به این که ۵۰ درصد از وزن گوسفند آلایش بوده و ۵۰ درصد از آن به صورت گوشت و لاشه باقی می ماند، تصریح کرد: لاشه گوسفند باید کیلویی ۱۶ هزار تومان به فروش برسد که با احتساب ۲۰ درصد سود مغازه و حمل نهایتا باید ۱۹ هزار تومان به دست مصرف کننده ی واقعی برسد، اما اکنون این قیمت در سطح شهر بالاتر است.
وی افزود: ۴۰ تا ۴۲ درصد از گاو نیز به صورت لاشه و گوشت خالص باقی می ماند که قیمت آن با احتساب سود مغازه دار، هزینه کشتار و حمل باید ۱۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد، اما این قیمت در مغازه ها بیشتر است.
به گفته ی سلطانی قیمت لاشه گوسفند دو برابر قیمت زنده آن و قیمت لاشه گاو نیز ۲.۵ برابر زنده آن باید عرضه شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: بین مصرف کننده و تولید کننده واقعی خلا بزرگی است که واسطه ها، دلالان و سوداگران آن را پر کرده اند؛؛ اگر تشکل های دامداری اعتبار و توان مالی داشتند می توانستند گوشت قرمز را به صورت مستقیم و با قیمت واقعی در سطح شهر به دست مصرف کنندگان برسانند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که کشور های حوزه ی خلیج فارس گوسفند زنده را به دلیل کیفیت بالا، به قیمت بسیار خوبی می خرند و نرخ ارز نیز افزایش یافته است، واسطه ها به سمت صادرات دام زنده به کشور های حوزه ی خلیج فارس روی آورده اند که این خود عامل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار داخلی شده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: صادرات دام زنده به کشور های حوزه ی خلیج فارس با مجوز صورت می گیرد.
گفتنی است؛ هر کیلو گوشت گوسفند در مغازه ها سطح شهر حدود ۲۲ هزار تومان و هر کیلو گوشت گاو حدود ۱۸ هزار تومان فروخته می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com