گوشت های برزیلی بافت مخاطره آمیز ندارند

گوشت های برزیلی بافت مخاطره آمیز ندارند
نایب رییس جامعه دامپزشکان گفت: با توجه به اینکه گوشت های وارداتی از برزیل بافت مخاطره آمیز نظیر غدد لنفاوی و غیره ندارند، این دسته از گوشت ها برای سلامت انسان مخاطره آمیز نیستند.
پیام محبی با بیان این مطلب اظهار داشت: گوشت های وارداتی از برزیل هزینه های بالایی برای کشور به همراه دارند.
وی افزود: ایران از معدود کشورهایی است که قبل از کشتار ناظر در منطقه دارد، حضور ناظران شرعی در کشور برزیل و نمونه برداری از گوشت های وارد شده به ایران نیز تا حدودی امنیت محموله های مورد استفاده در کشور را تضمین می کند.
نایب رییس جامعه دامپزشکان گفت: برای تامین نیازهای گوشت کشور، فقط دام های نر در برزیل کشتار می شوند و اقدامات نظارتی، هزینه های زیادی را برای کشور به همراه دارد.
وی با اشاره به کیفیت مطلوب گوشت های برزیلی، خاطر نشان ساخت: برخی به دنبال افزایش واردات گوشت از هند هستند در حالی که کیفیت گوشت این کشور، معمولی است.
محبی ادامه داد: کشور برزیل از سال 1986 که جنون گاوی در اروپا گزارش شد، دچار جهش اقتصادی شد و در بازار گوشت دنیا ورود پیدا کرد.
وی افزود: این کشور به دلیل دارا بودن مراتع غنی، توانست اقتصاد متکی به صادرات گوشت خود را رونق بخشد. بنابراین می تواند مطرح شدن موضوع ابتلای گاوهای این کشور به جنون گاوی، نوعی بازی سیاسی باشد.
نایب رییس جامعه دامپزشکان بیان داشت: همانگونه که احتمال سیاسی بودن طرح مسئله ابتلای گاوهای برزیل به جنون گاوی وجود دارد، این امکان نیز هست که دست هایی در ایران به دنبال جایگزینی گوشت های هندی و برزیلی باشند.
وی اضافه کرد: پس از ایجاد اشکال در تبادلات ارزی ایران، حجم مبادلات گوشت بین ایران و برزیل کاهش یافت و برخی تلاش کردند گوشت های هندی را جایگزین کنند.
محبی تاکید کرد: اگرچه این عده سود مقطعی از فعالیت تجاری خود خواهند برد اما باید بدانند با اگر موضوع واردات گوشت از برزیل سیاسی شود، تمامی آحاد جامعه و حتی این افراد نیز لطمه خواهند دید.
وی اذعان داشت: وقوع تنها مورد جنون گاوی گزارش شده در یکی از استان های برزیل، مربوط به سال 2010 بوده و این مسئله تازه به تایید آزمایشگاه های مرجع رسیده است.
نایب رییس جامعه دامپزشکان گفت: پس از این مورد نیز یا جنون گاوی در برزیل دیده نشده و یا اینکه کتمان شده است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com