گوشت مرغ واردات چندانی به کشور ندارد

گوشت مرغ واردات چندانی به کشور ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان این که عزم مجلس و دولت برای استقلال غذایی کشور جدی است، گفت: استقلال غذایی کشور از جمله مهمترین مسائلی است که دولت و مجلس در سالهای اخیر پیگیری می‌کنند و تا جایی که اطلاع داریم، دولت پیگیر افزایش تولید اقلام غذایی مصرفی در کشور به ویژه گوشت مرغ است.
به گزارش موج، عیسی جعفری با بیان این که ایران، ظرفیت بالایی برای تولید مواد غذایی در کشور دارد، گفت: دامداران و مرغداران کشور ما توان بالایی برای تولید اقلام مورد نیاز کشور دارند، اما به علت برخی برنامه‌ریزی‌های غلط از این توان به حد کفایت استفاده نمی‌شود که این موضوع جای تعجب دارد، زیرا تا جایی که ما می دانیم دولت به دنبال افزایش تولید برخی کالاهای مصرفی از جمله مرغ در کشور است.
نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت دولت از استقلال غذایی در کشور باید شکلی جدی‌تر به خود بگیرد تا ایران در برابر هرگونه تهدید کشورهای بیگانه از سوی اقلام ضروری ایمن شود.
وی همچنین افزود: در نشست‌هایی که میان کمیسیون کشاورزی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده است، مسئولان این وزارتخانه علاقه خود را به حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه اقلام غذایی ابراز کرده اند.
واردات گوشت قرمز از مبادی غیرقانونی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که هم اکنون گوشت سفید به ویژه گوشت مرغ واردات چندانی به کشور ندارد، از واردات گوشت قرمز به کشور از طریق مبادی غیر رسمی خبر داد و گفت: متاسفانه واردات گوشت قرمز از طریق مجاری غیر رسمی و غیر قانونی همچنان ادامه دارد و هیچ گونه نظارتی از لحاظ استانداردهای بهداشتی به واردات این گونه اقلام وجود ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com