گوشت مرغ مازاد بر نیاز داخل صادر می‌شود

گوشت مرغ مازاد بر نیاز داخل صادر می‌شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، گفت: مرغ تولیدی نه تنها متناسب با نیاز کشور است بلکه می‌توان مازاد بر مصرف را نیز به خارج صادر کرد.
سیدنظام‌الدین سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان آنکه در زمینه گوشت مرغ خودکفا هستیم، افزود: برای تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ شب عید، طبق برنامه حرکت کرده‌ایم بطوری که هیچ مشکلی جهت تامین این فرآورده‌ها نداریم.
وی افزایش تولید فرآورده‌های کشاورزی و دامی از جمله گوشت مرغ را از اهداف اساسی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه پنجم توسعه اعلام کرد.
وی با پیش بینی اینکه امسال یک میلیون و ‪ ۶۰۵‬هزار تن مرغ در کشور تولید شود، با تاکید بر اینکه مرغ باید کاملا بهداشتی و سالم بدست مصرف کننده برسد، افزود: وجود کشتارگاه‌های مدرن باعث می‌شود علاوه بر ایجاد سرعت در کار، محصول بهداشتی و با کیفیتی نیز بدست مصرف‌کننده برسد در عین حال از تمام اجزای مرغ نیز استفاده شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با نوسان قیمت نهاده‌های دامی، گفت: از آنجا که قیمت نهاده‌های دامی همیشه نوسان داشته، قیمت مرغ نیز از این نوسانات متاثر شده بطوری که با افزایش یا کاهش قیمت نهاده ها ، قیمت گوشت و مرغ نیز تغییر کرده است.
وی در ارتباط با ظرفیت کشتارگاه‌های کشور، گفت: از نظر ظرفیت کشتارگاهی کمبودی نداریم اما پراکنش این واحدها، متناسب با پراکندگی واحدهای تولیدی نیست.
سجادی، افزود: حدود ‪ ۱۳‬درصد از کشتارگاه‌های فعال کشور در تهران و تقریبا ‪ ۱۴‬درصد از مجموع این کشتارگاه ها، در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان فعال هستند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای متناسب کردن پراکنش کشتارگاه‌ها در استان‌هایی که کمبود دارند و ایجاد طرفیت برای مرغداری‌ها و دامداری ها، به کشتارگاه‌های جدید نیاز داریم.
وی با تاکید بر ساخت کشتارگاه‌های بهداشتی، افزود: تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که کشتارگاه‌هایی ساخته شوند که از نظر بهداشتی، از کیفیت مناسبی برخوردار و در فرآیند تولید، به تجهیزات و فن آوری‌های نوین مجهز باشند.
وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که کشتارگاه‌های جدید با سیستم‌های پیشرفته و مجهزی احداث شوند که اهداف اصلی احداث کشتارگاه‌ها تحقق پیدا کند و قطعا برای احداث واحدهای جدید نیز دولت کمک خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com