گوشت مرغ با ارز مرجع، کمتر از کیلویی 6000 تومان

گوشت مرغ با ارز مرجع، کمتر از کیلویی 6000 تومان
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت منطقی گوشت مرغی که خوراک آن با ارز مرجع تامین شده باشد کمتر از کیلویی 6000 تومان است.
محمد یوسفی اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین تره و بار کیلویی 6150 تومان، در میدان بهمن تهران به عنوان مرکز توزیع 6000 تومان و در بازار آزاد 6200 تا 6800 تومان فروخته می‌شود که اگر قیمت نهاده‌ها در بازار کاهش یابد و تثبیت شود، قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ با ارز مرجع اختصاص یافته کمتر از کیلویی 6000 تومان است.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که اخیرا ناشی از کمبود نهاده‌های تولید به دلیل نوسانات نرخ ارز تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی به وجود آمد، قیمت ذرت و سویا در بازار آزاد افزایش یافت و از سوی دیگر نهاده‌های توزیع شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای کنترل و تنظیم بازار کافی نیست.
یوسفی گفت: گرچه پس از تشکیل نخستین جلسه دولت جدید، معاون اول رییس‌جمهور دستور داد تا ارز مرجع برای کالاهای اساسی تا پایان سال تامین شود و ارز مرجع برای محموله‌هایی که در گمرک بنادر جنوبی کشور تخلیه شده بود تامین شده است اما هنوز ارز مورد نیاز برای محموله‌هایی که در کشتی‌ها منتظر اجرای این تصمیم هستند، تخصیص نیافته است.
رییس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: بانک مرکزی هر چه سریع‌تر ارز مرجع مورد نیاز برای ترخیص این محموله‌ها را اختصاص دهد تا این نهاده‌ها وارد شوند و قیمت آنها در بازار شکسته و قیمت گوشت مرغ تثبیت شود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۲/۰۵/۲۷

    جناب آقای یوسفی حتی با نهاده های ارز 1226 تومان مرغ با وزن متوسط 3 کیلو که یکی دو سال هست که باب طبع همشریان محترم تبریزی شده و دیگه مرغ 2.7 کیلو در مرغداری میمونه در بهترین حالت ضریب تبدل 3900 تومان قیمت تمام شده داره که اگه 15 درصد سود برای مرغدار در نظر بگیریم میشه 44850 تومان نگویید 15 درصد زیاده که ناراحت میشم این در مقابل سود 40 درصد وارد کنندگان نهاده به خدا عددی نیست 44850 تومان بعلاوه 200 تومان پول کشتار تقسیم بر 74 درصد میشه 6331 تومان حالا سود عمده فروش و خرده فروش با خودتون

    پاسخ...
  •  

    محسن جمشیدی کاخکی گفت : ۹۲/۰۶/۰۴

    جناب یوسفی سلامبرای درک موضوع لازم است مرغدار باشید اما قیمت تمام شده مرغ ،در این کشور کسی دنبال قیمت تمام شده نیست ، کسی دنبال حمایت از تولید نیست ،ظاهرا فقط عده ای تحت عنوان شرکت پشتیبانی با مقاصد سود جویانه و رانت خواری به مقابله با مرغداران برخاسته و هر زمان که صلاح بدانند مرغ را از هرکه بخواهند (دلال ها) میخرند و هر وقت بخواهند در عرضه مداخله کرده و مرغ می فروشند و آن وقت می گویند عرضه و تقاضا قیمت را تعیین میکند !!! اما کاهش قیمت نهاده ها 50 روز بعد شاید اثر خود را بگذارد اما مرغداری که

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com