گوشت قرمز ۱۵ درصد زیر قیمت بازار، عرضه می‌شود

گوشت قرمز ۱۵ درصد زیر قیمت بازار، عرضه می‌شود
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع گوشت قرمز بسته‌بندی شده تا ۱۵ درصد قیمت زیر بازار در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار از هفته جاری خبرداد‌.
محمد علی ضیغمی عنوان کرد‌: برای گوشت قرمز در حال پیگیری برنامه‌های تتظیم بازار هستیم و درروزهای آینده خبرهای خوشی برای تعدیل قیمت این فرآورده اعلام می‌کنیم‌.
وی تاکید کرد: حرکت به سمت متعادل شدن قیمت گوشت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده و در حال عرضه گوشت هستیم.
مقام مسوول در وزارت صنعت، ابرازامیدواری کرد با توجه به برنامه‌های کنترل قیمت ارز توسط دستگاه‌های ذیربط که در روزهای اخیر شکل گرفته‌،بازار شاهد تعدیل نرخ ارز باشد که این امر بر روی نرخ مواد واسطه وارداتی یا اقلام وارداتی تاثیر خود را خواهد گذاشت و قیمت‌ها کاهش می‌یابد‌.
بازگشت قیمت شیر به اسفند سال گذشته
ضیغمی همچنین گفت که از هفته گذشته برنامه کاهش قیمت‌ها بر روی چند قلم کالای اساسی متمرکز شده که منجر به نتایخ خوبی هم شده است.
ضیغمی عنوان کرد، در مورد شیر پس از موضوع تامین مناسب نهاده ها‌، تفاهمنامه‌ای میان تولید‌کنندگان و شرکت پشتیبانی امور دام به امضا رسید که در نهایت منجر به کاهش قیمت شیر به نرخ‌های قبلی شد.
وی گفت‌: طبق توافق حاصله مقرر شد با توجه به تامین نهاده‌های دامی با نرخ اسفند سال گذشته‌، نرخ شیر و به تبع آن لبنیات به آن زمان بازگردد‌.
معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت تاکید کرد‌: از هفته گذشته نرخ شیر رو به کاهش است و بسته به نوع شیر و واحد تولیدی آن به نرخ سال گذشته بازگشته است‌.
کاهش تا ۱۵ درصدی قیمت مرغ
ضیغمی درباره انعقاد تفاهمنامه واگذاری توزیع و تنظیم بازار مرغ به اتحادیه سراسری مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز گفت: مقرر شد مرغداران در ازای دریافت نهاده‌های مناسب دامی از شرکت پشتیبانی گوشت مرغ مورد نیاز را تامین و با عرضه کافی در سطح بازار نرخ‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهند‌.
وی تصریح کرد‌: نرخ مرغ در فواصل زمانی هر سه ماه یک بار توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تعیین می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com