گوشت قرمز و مرغ مصرفی کشور در ماه مبارک رمضان به موقع تامین می‌شود

گوشت قرمز و مرغ مصرفی کشور در ماه مبارک رمضان به موقع تامین می‌شود

عاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از تأمین به موقع گوشت قرمز و مرغ مصرفی کشور در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه چهارمحال و بختیاری- مهندس سعادت اله عباسی در سفر به شهرکرد، گفت: با افزایش ظرفیت های مرغداری ها و افزایش جوجه ریزی در ماه مبارک رمضان، گوشت مرغ کشور به موقع تأمین می شود.

وی افزود: در فروردین ماه امسال، 77 میلیون قطعه با تولید 130 هزار تن جوجه ریزی شده که این میزان در خرداد ماه به 84 میلیون قطعه با 137 هزار تن رسیده است و برهمین اساس، تولید گوشت مرغ در ماه جاری به 143 هزار تن و در شهریور ماه به 147 هزار تن خواهد رسید.

عباسی تولید گوشت مرغ کشور را در سال 88 معادل شش میلیون و 500 هزار تن اعلام و تأکید کرد: باتوجه به خشکسالی های دو سال اخیر و محدودیت های واردات گوشت قرمز، با کاهش عرضه گوشت گوسفندی و افزایش قیمت رو به رو بوده ایم که با تمهیدات اندیشیده شده، وزارت بازرگانی مسئول تأمین نیاز، تنظیم و کنترل بازار از طریق واردات است و این در حالی است که میزان تولید گوشت قرمز تا پایان سال زراعی 88 معادل 902 هزار تن بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی کشور در تولید شیر خبر داد و گفت: براساس اعلام سازمان خواروبار جهانی در سال 2010، ایران در تولید شیر به خودکفایی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید شیر تا پایان سال زراعی 88 به 9 میلیون و 500 هزار تن رسید.

عباسی با بیان اینکه با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم تا پایان برنامه پنجم، تولید شیر به 13 میلیون تن خواهد رسید، افزود: سرانه مصرف پروتئین حیوانی در ابتدای برنامه چهارم 23 گرم بوده که در پایان برنامه به 28 گرم رسیده و پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم این سرانه به 35 گرم برسد.

وی تصریح کرد: انواع پنیر و ماست های طعم دار و فانتزی از جمله فرآورده های دامی صادراتی ایران به کشورهای خاورمیانه و اروپایی است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com