گوشت ذخیره‌سازی شده یزد به تدریج وارد بازار می‌شود

گوشت ذخیره‌سازی شده یزد به تدریج وارد بازار می‌شود

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان یزد گفت: گوشت قرمز و گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده توسط این سازمان برای ماه مبارک رمضان، به تدریج وارد بازار می‌شود.به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ناصر رحیمی عصر امروز در جلسه تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان بیش از 800 تن گوشت شامل 600 تن گوشت مرغ و 200 تن گوشت قرمز وارداتی ذخیره‌سازی شده که به تدریج وارد بازار خواهد شد.
رحیمی در مورد ذخیره‌سازی مرغ افزود: استان یزد یکی از استان‌هایی است که بالاترین رقم ذخیره‌سازی مرغ با مقدار 600 تن را با عقد تفاهمنامه‌ای با مرغداران در کشتارگاه راساً ذخیره‌سازی کرده است.
وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان همچنین توزیع شیر یارانه‌ای در استان یزد نیز به میزان مورد درخواست، افزایش خواهد یافت.
رحیمی همچنین با اشاره به سایر اقلام مصرفی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای خرید خرما نیز از استان‌های همجوار که تولیدکننده عمده خرما هستند، انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به توزیع برنج، روغن و شکر برای تعادل بازار در این ایام نیز بیان داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان از مواد مصرفی یاد شده هر کدام به میزان 15 هزار تن در کشور توزیع شده که استان یزد نیز از سهمیه خوبی در این زمینه برخوردار بوده است.
رحیمی درباره نگرانی مردم از قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد تقاضا، کمبودی در تولید وجود ندارد و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش تنظیم بازار به دنبال یکسان‌سازی قیمت‌ها در کل کشور هستیم.
وی از اعضای جلسه، خواستار حساسیت بیشتر بر روی اقلام پروتئینی در ماه رمضان شد و ادامه داد: مهم‌ترین اقلام در ماه مبارک رمضان مواد پروتئینی است که باید با نظارت بیشتری کنترل شود و در صورت هرگونه تخلف، از آن ممانعت شود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح نظارت بر قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: با کمک 85 بازرس سازمان بازرگانی، این طرح تا آخر شهریورماه اجرا و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.
وی در بخش دیگری از این نشست از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار داشت: در کنار طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح ویژه بازگشایی مدارس نیز با هدف ایجاد آرامش و جلوگیری از هر گونه افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، کنترل بازار و برخورد با تخلفات احتمالی و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی، تا اوایل مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.
رحیمی بیان داشت: تقارن بازگشایی مدارس با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و بالا رفتن تقاضا برای اقلام آموزشی و لوازم‌التحریر، سازمان بازرگانی را بر آن داشت تا ضمن توجه خاص به موضوع تأمین و توزیع به موقع کالا و خدمات، نظارت و بازرسی بیشتری بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی را با شدت اعمال کند.
وی تأکید کرد: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در بازار و هماهنگی مردم و مسئولان، سامانه ارتباطی 124 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات اقتصادی است.
معاون بازرگانی داخلی اداره بازرگانی استان یزد در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و رصد کردن آنها، یکی از وظایف مهم سازمان بازرگانی است.

 
کلمات کلیدی ذخيره توزيع ذخیره سازی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com