گنبدکاووس یکی از قطب‌های مهم دامداری گلستان است

گنبدکاووس یکی از قطب‌های مهم دامداری گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد قاضی بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران شهرستان گنبدکاووس افزود: شهرستان گنبدکاووس با دارا بودن 390 هزار واحد دامی و تولیدسالانه 7 هزار و 500 تن ماهی در استان از منظر دامداری و آبزی‌پروری شاخص است.
وی تصریح کرد: وجود حدود 130 مزرعه و آب‌بندان پرورش ماهی با حدود 7 هزار و 500 تن تولید سالیانه که حدود 63 درصد تولید استان را شامل می‌شود این شهرستان را از منظر دامداری و آبزی‌پروری شاخص ساخته است‌.
وی گفت: تعداد دامداری‌های صنعتی فعال در شهرستان گنبدکاووس 25 واحد با ظرفیت یک هزار و 650 راس است و این در حالی است که 24 واحد دیگر نیز به ظرفیت حدود یک هزار و 300 راس در حال ساخت است.
قاضی در بیان میزان تولیدات دام و طیور این شهرستان در چهار سال اخیر گفت: تولید گوشت قرمز در این منطقه حدود 21 هزار و 700 تن و میزان تولید شیر در این شهرستان نیز حدود 256 هزار و 800 تن است.
وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر تولید گوشت مرغ به حدود 58 هزار و 500 تن و تولید تخم‌مرغ حدود 5 هزار و 200 تن رسیده است، یادآور شد: در زمینه طیور نیز امروز این شهرستان با داشتن بیش از 140 واحد مرغداری صنعتی فعال با ظرفیت بیش از 3 میلیون و 500 هزار قطعه رتبه دوم استانی را دارا‌‌ست.
قاضی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در حال احداث دیگر این شهرستان حائز رتبه اول استانی خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در خصوص تولید عسل و زنبورداری در این شهرستان نیز افزود: تولید عسل نیز در گنبدکاووس حدود 66 تن بوده است.
وی پروژه مجتمع گل و گیاه خوجملی در شهرستان گنبد کاووس را از پروژه‌های شاخصی دانست که در راستای سیاست‌های راهبردی دولت نهم از اواخر سال 1385 در این شهرستان شروع شده است. قاضی همچنین یادآور شد: این پروژه درحال احداث در زمینی به مساحت 41 هکتار یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌ها در نوع خود بوده و در صورت تحقق اعتبارات تصویبی تا پایان سال 1389 به بهره‌برداری رسیده و برای حدود 700 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس پروژه دامداری گوزنی‌تپه را از مهم‌ترین پروژه‌های تولیدی کشور اعلام کرد که در چهار سال اخیر از اعتبارات خوبی برخوردار بوده و در صورت تحقق اعتبارات مصوب فاز یک آن تا پایان سال 1389 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 400 هکتار در حال احداث بوده و در صورت بهره‌برداری و با احداث صنایع وابسته برای حدود 2 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com