گمرک تسهیلات زیادی برای ترخیص فوری تخم‌مرغ قائل شد

گمرک تسهیلات زیادی برای ترخیص فوری تخم‌مرغ قائل شد
در مورد واردات تخم‌مرغ، صاحب کالا باید تصمیم بگیرد و وزارت بازرگانی مجوز بدهد؛ بنابراین واردات دوباره تخم‌مرغ به کشور بستگی به نظر صاحب کالا و مجوز وزارت بازرگانی دارد.
محمدرضا نادری ـ معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: طبیعی است هر کالایی که بازار مصرفش خوب باشد، این انگیزه را برای بخش تجارت فراهم می‌کند که آن را وارد کند و بر همین اساس یکی از کالاهایی که گمرک انصافا برای آن تسهیلات زیادی قائل شد، تخم‌مرغ بود و تلاش کرد تا قیمت تمام شده آن پایین بیاید.
وی گفت: اگرچه در مقطعی قیمت تخم‌مرغ رشد پیدا کرد ولی چون ماخذ ورودی‌اش چهار درصد بود، سازمان گمرک تسهیلات زیادی برای ترخیص فوری تخم‌مرغ‌ها قائل شد.
معاون امور گمرکی گمرک ایران عمده‌ترین مبادی واردات تخم‌مرغ به کشور را از مرزهای بازرگان، گمرک ارومیه و گمرک تهران ذکر کرد و گفت: از زمان ورود محموله تخم‌مرغ، دستورات لازم را صادر کردیم تا کالا بدون وقفه و سریعا ترخیص شود و قیمت تمام شده کمتری را برای عرضه به بازار داشته باشد.
به گفته وی واردات تخم‌مرغ در سال گذشته بسیار محدود بوده ولی امسال رشد داشته است.
نادری همچنین در خصوص میزان واردات تخم‌مرغ به کشور گفت: به طور دقیق نمی توان گفت که چقدر واردات تخم‌مرغ داشتیم ولی اینکه تخم‌مرغ در لیست 223 قلم کالای تاثیرگذار، سهم زیادی در واردات کشور داشته باشد، نبوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com