گلایه دامداران بهبهان از رها کردن بازارعلوفه

گلایه دامداران بهبهان از رها کردن بازارعلوفه
رئیس هیأت مدیر تعاونی دامداران بهبهان از رها کردن بازار علوفه و عدم اعطای یارانه به علوفه و شیر خامانتقاد کرد.
غلام‌حسین رنجبرها اظهارکرد: رها کردن بازار علوفه کاهش تدریجی سرانه مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی و افزایش شدید بهای گوشت مرغ را به دنبال دارد.
وی افزود: شیر غذا نیست بلکه معجونی بهشتی و داروی پیشگیری از انواع بیماری‌ها می‌باشد.
رنجبرها تصریح‌کرد: گرانی اخیر لبنیات در سال جاری و احتمال افزایش بهای لبنیات ناشی از تغییرات جدید نرخ علوفه، حضور شیر در سفره‌های دهک‌های پایین جامعه را کمرنگ کرده است.
وی عنوان کرد: امروز شیر و مشتقات متنوع آن ارزانترین پروتئین موجود در بازار است که اگر همین هم گران شود اکثریت جامعه مصرفی مستأصل‌تر خواهند شد.
رنجبرها ادامه‌داد: دولت جدید در آغاز کار خود وعده داد که مابه‌تفاوت بهای ارز مرجع نسبت به ارز ثابت دولتی را تا پایان سال به اقلام اساسی علوفه وارداتی دامی یعنی ذرت، سویا و جو تخصیص دهد؛ بنابراین با این وعده هیاهوی تغییرات نرخ گوشت سفید و قرمز و شیرخام فروکش کرد و امید در جامعه تولیدکنندگان گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر به وجود آمد.
رئیس هیأت مدیر تعاونی دامداران بهبهان بیان‌کرد: با این وجود متأسفانه مسؤولان مجدداً اعلام کردند که نرخ سه قلم نهاده دامی پایه‌ای بر اساس ارز ثابت 2477 ریال محاسبه می‌شوند و بنابراین سویا 75 درصد و ذرت 45 درصد گران شد و این رویه شوک جدیدی را به جامعه تولیدی تحمیل کرد و به تلاطم و آشفتگی در بازار علوفه دامن زد.
وی اظهارکرد: حفظ نرخ 1050 تومان برای سویا و 600 تومان برای ذرت و 590 تومان برای جو حداقل هدیه‌ای از دولت می‌تواند برای جامعه تولیدی و مصرفی باشد که امیدواریم این موضوع تحقق یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com