گرایش به پرورش دام سنگین تخریب مراتع را به حداقل می‌رساند

گرایش به پرورش دام سنگین تخریب مراتع را به حداقل می‌رساند
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت:‌ گرایش به سمت تولید و پرورش دام‌های سنگین سبب می‌شود تا تخریب مراتع به حداقل رسیده و فرسایش خاک و منابع ارزشمند زیر‌زمینی کاهش یابد.
علی حمیدی امروز در کار گروه اقتصادی اردبیل افزود: یکی از عمده مشکل ما در توسعه دامداری‌ها کشت علوفه و واردات این محصول است که سبب شده است بسیاری از دامداری‌های ما با مشکلاتی روبه‌رو بوده و نتوانند روی پای خود بایستند.
وی گفت:‌ به جای کشت صیفی‌جات باید کشت علوفه را در مناطق مختلف استان ترویج دهیم تا دامداری‌های ما با مشکل تامین علوفه و نهاده‌های اولیه مواجه نشوند.
حمیدی یکی از مشکلات اساسی در تخریب مراتع و فرسایش خاک را ورود بی‌رویه دام‌های سبک و نبود تعادل در این عرصه‌ها اعلام کرد و افزود: از این جهت دامداری روستایی با دام‌های سنگین مورد توصیه بسیاری از علاقمندان به این حوزه است که انتظار می‌رود مسئولان امر نیز در این راستا گام بردارند.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل همچنین گفت:‌ انتظار می‌رود در قالب خوشه‌های صنعتی دامداری‌های سبک و سنگین مورد توجه قرار گیرد تا از این ظرفیت بتوان در رونق کارخانه‌های فرآوری محصولات لبنی استفاده کرد.
 
کلمات کلیدی پرورش دام مراتع مراتع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com