گرانی تخم‌مرغ نتیجه عدم حمایت از تولید است

گرانی تخم‌مرغ نتیجه عدم حمایت از تولید است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گرانی قیمت تخم مرغ را معلول عدم تنظیم بازار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و حمایت نکردن مسئولان از بخش تولیدعنوان کرد.
رضا سیار واردات تخم مرغ از کشورهای همسایه همچون ترکیه را از راهکارهای کنترل قیمت تخم‌مرغ کشور دانست و اظهار کرد: در شرایط کنونی، واردات تخم‌مرغ برای تنظیم بازار الزامی است اما برای مدتی محدود، چراکه اگر دولت در واردات افراط کند، دوباره به مشکل برخورد خواهد کرد.
‎وی ضمن تاکید بر محدود بودن روند واردات تخم‌مرغ افزود: حجم زیاد واردات تخم‌مرغ می‌تواند تولیدکنندگان را از تولید مایوس کند و اینگونه در سال‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
‎رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه با بیان اینکه سال گذشته توانایی صادرات تخم‌مرغ را داشتیم، افزود: واردات و صادرات باید ابزاری برای کنترل بازار باشند نه ابزاری برای تهدید تولید داخلی.
‎سیار تصریح کرد: این درحالی است که سال گذشته توانایی صادرات تخم‌مرغ را داشتیم اما زمانی که مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت از صادرات محصولات حمایت نکنند، اینگونه می‌شود که امروزه باید تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کنیم.
‎وی با اشاره به گرانی قیمت تخم‌مرغ داخلی، اعلام کرد‎: ‎پیش‌بینی این قیمت بالا باید زمانی صورت می‌گرفت که تولیدکننده‌ قمی 800 تن از تخم‌مرغ‌های خود را به خاک سپرد.
‎رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده تخم‌مرغ در سال گذشته هزار و 100 تومان و قیمت این محصول در بازار 600 تومان بود، در این وضعیت تولیدکننده مجبور به انبار کردن تخم‌مرغ‌ها شد و تخم‌مرغ‌ها درون سردخانه‌ها فاسد و تولیدکنندگان مجبور به از بین بردن محصولات خویش شدند.
‎سیار در ادامه افزود: این ضرر تولیدکنندگان را واداشت تا عرصه تولید مرغ‌ تخم‌گزار را رها کرده و به سمت مرغ گوشتی بروند، همین امر کافی بود تا تخم‌مرغ نایاب شده و قیمت آن افزایش یابد.
‎وی با اشاره به اهمیت تنظیم بازار گفت: اگر تنظیم بازار و جمع‌آوری محصولات مازاد بر مصرف و تقاضا انجام شود، محصولات جمع‌آوری شده به عرصه صادرات برسند و تولیدکننده از حمایت دولت مطمئن شده و به تولید خود ادامه خواهد داد، اینگونه با مشکل کمبود محصول و گرانی این کالا مواجه نخواهیم بود.
‎رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزایش قیمت مرغ‌گوشتی، گوشت قرمز و شیر قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: هر کجا که از تولید حمایت نشود، دیر یا زود لطمه‌ وارد می‌شود، هم‌اکنون از تولید شیر و گوشت مرغ و قرمز حمایت نمی‌شود، سال آینده شاهد افزایش قیمت این محصولات در بازار داخلی خواهیم بود.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار از ساری گفت : ۹۰/۰۷/۱۸

    اون زمان که مرغدارای تخم گذار تو سره خودشون میزدن وباقی میاوردن هزینه تولید بالابود قیمت محصول کم اقایان کسی نگفت این قشر دارن بد بخت میشن حالا که قیمت بالاست و هزینه هابالاتر اقایون پیدا شدن.این داستان ما مرغ گوشتی دار ها هم هست.چرا الان مرغ رو زیر قیمت میخرن این ظلمه و خیانت به همه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com