گاو‌های شیرده با پای خود به کشتارگاه می‌روند

گاو‌های شیرده با پای خود به کشتارگاه می‌روند
عضو شورای اسلامی شهرستان قم با بیان اینکه سود سپرده‌ها در بانک‌ها از سود تولید بالاتر است، گفت: به همین دلیل دامپروران دام‌ها را به کشتارگارگاه می‌فرستند و پول‌ها را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
سید حسن حسینی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه متاسفانه بخش کشاورزی دچار بحران شده است، اظهار کرد: وضعیت دامداران و کشاورزان روز به روز بحرانی‌تر می‌شود.
وی اظهار داشت: در حال حضار بیشتر دام‌های شیری استان قم و حتی کشور راهی کشتارگاه‌ها می‌شوند و این رویه به بخش طیور و مرغ تخم‌گذار هم سرایت کرده است.
عضو شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه زحماتی که در طول 30 سال کشیده شده است در حال هدر رفتن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید شیر کشور به نصف رسیده است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت به گونه‌ای شده است که فعالیت در بخش کشاورزی و دامپروری توجیه اقتصادی ندارد، گفت: سود سپرده‌ها در بانک‌ها از سود تولید بالاتر است به همین دلیل دامپروران دام‌ها را به کشتارگارگاه می‌فرستند و پول‌ها را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
حسینی با بیان اینکه هیچ حمایتی از کشاورز و دامپرور نشده است، گفت: این امر به نوعی چوب گذاشتن لای چرخ تولید است.
وی افزایش نرخ نهاده‌های دامی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: قیمت سویا 700 تومان بوده که به 2 هزار تومان افزایش پیدا کرده و این در حالی است که با همین نرخ هم سویا پیدا نمی‌شود و دامداران با مشکل مواجه شده‌‌اند.
عضو شورای اسلامی استان قم افزایش قیمت مرغ تا 7 هزار تومان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به گرانی قیمت نهاده‌ها، به علت عدم توجیه اقتصادی جوجه‌ریزی نکردند به همین دلیل قیمت مرغ بالا رفت.
وی بیان داشت: اگر نهاده‌های ارزان به دامپرور داده شود قیمت شیر و گوشت پایین می‌آید و در نهایت مصرف کننده نیز در رفاه خواهد بود.
حسینی با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم 420 تومان در بازار است، گفت: با وجود اینکه هزینه‌های گندم نسبت به جو بیشتر است، قیمت هر کیلو جو 560 تومان در بازار است با این وجود کشاورز با چه رغبتی گندم تولید کند؟
وی ادامه داد: به همین علت سیلوهای ذخیره گندم خالی است و مرغداری‌ها به علت قیمت پایین از گندم استفاده می‌کنند.
عضو شورای اسلامی شهرستان قم در بخش دیگری از سخنان خود تعرفه برق چاه‌های کشاوری را بالا دانست و افزود: با وجود اینکه کمکی در این زمینه شده است، اما هنوز تعرفه برق این چاه‌ها نسبت به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بالاست.
وی همچنین روند بیمه کشاورزی را خوب ندانست و خواستار حل مشکلات بیمه کشاورزان شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com