گاوداری‌های شهرستان جاجرم خراسان‌شمالی در معرض تعطیلی

گاوداری‌های شهرستان جاجرم خراسان‌شمالی در معرض تعطیلی
علی‌اصغر کلانتری افزود: به علت زیاد بودن هزینه‌های خوراک دام نظیر قیمت علوفه و مواد اولیه و نیز کم بها بودن قیمت شیر، دامداران با مشکلات مضاعفی مواجه شدند و دامداری‌ آنها تعطیل شده است.
وی ادامه داد: به علل مذکور، دامداران ناگزیر از فروش گاوهای شیری هستند و حتی برخی از آنها ورشکست شده‌اند. از میان دامداران این شهرستان فقط افرادی که در کنار این شغل به کشاورزی مشغول بودند توانستند گاوداری‌های خود را نگه‌دارند.
مدیرجهادکشاورزی جاجرم گفت: به علت گرانی علوفه و کنسانتره، دامداران از کنسانتره بی‌کیفیت استفاده می‌کردند که استفاده از کنسانتره بی‌کیفیت بیماری دام‌ها و کاهش سه تن شیر از مراکز جمع‌آوری شیر را سبب شد.
کلانتری با بیان اینکه با اعطای تسهیلاتی بلندمدت و با سود کمتر به دام‌های شیری مشکلات حل می‌شود، افزود: شهرستان جاجرم شش ایستگاه جمع‌آوری شیر دارد که از این تعداد چهار ایستگاه فعال و دو ایستگاه سیار هستند.
وی با اشاره به تولید روزانه 22 تن شیر در این شهرستان، در پایان در خصوص بهسازی و نوسازی اماکن دامی یادآور شد: سال پیش دو نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند اما تسهیلاتی دریافت نکردند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com