کیفیت داروهای دامپزشکی ایرانی کمتر از خارجی نیست

کیفیت داروهای دامپزشکی ایرانی کمتر از خارجی نیست

رییس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه کیفیت داروهای دامپزشکی ایرانی نه تنها از کیفیت داروهای دامپزشکی خارجی کمتر نیست بلکه در برخی موارد از کیفیت بالاتری برخوردار است، گفت: با حمایت بخش دولتی از صادرکنندگان مطرح دنیا خواهیم بود.
سیدمحمد آقامیری ـ در گفت‌وگو با ایسنا، با رد این نظریه که «استقبال برای مصرف داروهای دامپزشکی خارجی بیش از ایرانی است»، تصریح کرد: این فرهنگ بیشتر در جامعه انسانی رواج دارد و در دامپزشکی چنین مقوله‌ای مطرح نیست و داروهای دامپزشکی ایرانی مورد مصرف قرار می‌گیرند.
آقامیری با تاکید بر اینکه ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای صادرات داروهای دامپزشکی دارد، گفت: کشور ما به لحاظ دارا بودن موقعیت جغرافیایی و علمی مناسب می‌تواند از صادرکنندگان مطرح دنیا باشد و تنها لازمه این امر حمایت بخش دولتی است.
رییس سازمان نظام دامپزشکی ادامه داد: بایدی سیاست‌ها به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری اطمینان داشته باشند. همچنین برای بازاریابی در کشورهای اروپایی و منطقه‌ای سهم بالایی داشته باشیم که نیازمند کمک دولت است و اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد ایران در زمره بهترین صادرکنندگان قرار می‌گیرد.
وی در پایان با تاکید بر حمایت وزارت بازرگانی برای بازاریابی، افزود: حمایت شرط لازم است اما کافی نیست و باید قانون‌هایی برای حمایت پس از صادرات هم وجود داشته باشد و باید تصمیمات به نحوی باشد که سرمایه‌گذاری انجام شده حفظ شود.

 
کلمات کلیدی دارو
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com