کنجاله 935 تومانی در جیب دامداران

کنجاله 935 تومانی در جیب دامداران
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ضمن اعلام جزئیات تازه ترین قرارداد این اتحادیه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از تامین نهاده کنجاله سویا با قیمت 935 تومان برای دامداران خبرداد.
سعیدسلطانی سروستانی، درخصوص جلسه امروز با برخی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با عرضه هرکیلوشیرخام به نرخ 750 تومان به کارخانه های صنایع فرآورده لبنی اظهارداشت: در این جلسه که محمدصادق مفتح قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و مصیب محمدیان شمالی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام حضور داشتند، تفاهم نامه جدیدی به امضا رسید.
وی در بیان جزئیات این تفاهم نامه عنوان کرد: براساس این تفاهم نامه، قرار شد در استانهای سراسر کشور دامدارها براساس میزان شیری که می خواهند به کارخانجات صنایع فرآورده های لبنی بدهند، با نظر اتحادیه مرکزی قراردادی منعقد و یک نسخه ای از آن به دفتر مرکزی تهران ارسال گردد تا براساس آن، میزان سهمیه نهاده های کنجاله سویا و سبوس گندم برای این دامداری‌ها مشخص و به اندازه یک ماه از سوی این اتحادیه در اختیار دامداران گذاشته شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اضافه کرد: کارخانجات صنایع فرآورده های لبنی هم موظف شدند که شیر900 گرمی نایلونی با 1.5 درصد چربی را با قیمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با داشتن 1.5 درصد چربی را با قیمت 1300 تومان و پنیر یو.اف 400 گرمی نیز را با قیمت 2400 تومان در بازار عرضه کنند تا فشاری به مصرف کننده وارد نشود.
وی افزود: براین اساس، به ازای هرتن شیرخام 190 کیلوگرم نهاده کنجاله سویا و 190 کیلوگرم نهاده سبوس گندم در اختیار دامداران گذاشته خواهد شد.
به گفته سلطانی، هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در داخل استان با قیمت 900 تومان و هرکیلوگرم نهاده سبوس گندم با قیمت 250 تومان در اختیار دامداران گذاشته خواهد شد.
وی در عین حال تصریح کرد: البته نرخ هرکیلوگرم کنجاله سویا به علاوه هزینه های جانبی مثل کرایه حمل در حدود 930 تا 935 تومان و نرخ هرکیلوگرم سبوس گندم بعلاوه هزینه های جانبی مثل کرایه حمل در حدود 280 تا 285 تومان براورد می شود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در خصوص تامین نهاده های ذرت و جو برای دامداران هم بیان داشت: به دلیل اینکه نرخ دولتی این دو نهاده با نرخ آزاد آن تفاوت چندانی در بازار ندارد و بیشتر مشکل دامداران در رابطه با تامین نهاده ها کنجاله سویا و سبوس گندم بود، قرار براین شد که تامین این دو نهاده در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: براین اساس، فعلا تامین دو نهاده ذرت و جو برای دامداران منتفی است و هرزمان شرکت پشتیبانی امور دام این نهاده ها را وارد کند در رابطه با نحوه توزیع آن بین دامداران تصمیم گیری خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com