کنترل قیمت شیر با کنترل قیمت نهاد‌های دامی محقق می‌شود

کنترل قیمت شیر با کنترل قیمت نهاد‌های دامی محقق می‌شود
قاسم علی حسن‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر مقرر شده است که تا اطلاع ثانوی شیر پاستوریزه یک کیلوگرمی با چربی 2.5 درصد به قیمت 800 تومان ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت شیر خام نیز اعم از شیر سنتی، نیمه صنعتی، صنعتی و دیگر موارد متفاوت است، اضافه کرد: برخی از کارخانه‌های تولید شیر خشک اعلام کرده‌اند که هر کیلو شیر را معادل 800 تومان از دامداران خریداری می‌کنند، اما این قیمت نیز بر اساس قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام نیست.
رئیس اتحادیه دامداران اصفهان با اشاره به اینکه قیمت نهاد‌های دامی باید کاهش یابد و با تحقق این موضوع قیمت تمام شده شیر خام نیز کنترل می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر کاهش تولیدات شیر وجود ندارد و کنترل قیمت شیر با کنترل قیمت نهاد‌های دامی محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام بدون سود برای دامدار 876 تومان است، ادامه داد: اما هر کیلو شیر درجه یک، صنعتی و با کیفیت بالا از دامدار 800 تومان خریداری می‌شود.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه با فروش یک کیلوگرم شیر خام به قیمت 800 تومان هیچ سودی به دامداران تعلق نمی‌گیرد، تاکید کرد: به هر میزانی که خریداران شیر قیمت بیشتری را بپردازند، دامداران نیز شیر خام را در اختیار این افراد و کارخانه‌ها قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه افزایش یا عدم افزایش قیمت شیر خواسته اتحادیه دامداران اصفهان نیست، افزود: این اتحادیه با گران شدن شیر مخالف است و مسئولان مربوطه باید قیمت نهاد‌های دامی اعم از قیمت ذرت، جو، سویا و خوراک‌های دام را کاهش دهند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com