کنترل بیماری‌های دامی رایگان است

کنترل بیماری‌های دامی رایگان است

رئیس سازمان دامپزشکی مشهد گفت: به دلیل اهمیت بهداشت در حوزه دامپزشکی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام کنترل بیماری‌های دامی تقریباً به طور کامل رایگان انجام می‌شود.
مسعود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: نقش دولت در حمایت از تولیدات دامپزشکی بسیار کامل و جزو رسالت و وظیفه آن است که حمایت کلی در بحث تولیدات را داشته باشد.
وی تصریح کرد: انواع واکسیناسیون به‌منظور جلوگیری از بیماری‌ها یا توسط کارکنان دامپزشکی یا توسط بخش خصوصی با حمایت ما انجام می‌شود که واکسیناسیون توسط کارکنان سازمان دامپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی مشهد افزود: هزینه‌های واکسیناسیون را دولت به بخش خصوصی می‌پردازد و بخش خصوصی توسط قراردادی که با بخش دولتی بسته است به صورت رایگان واکسیناسیون و اقدامات پیشگیری را انجام می‌دهد.
ابراهیمی تأکید کرد: تب برفکی یک بیماری دامی است و تأثیرگذاری قابل توجهی در جمعیت دام از نظر اقتصادی دارد.
وی خاطر نشان کرد: ما با استفاده از توان دامپزشکی دولتی و قرارداد با بخش خصوصی به صورت رایگان این چرخ حمایت را در مورد دام و واکسیناسیون داریم.
رئیس سازمان دامپزشکی مشهد اظهار داشت: نیروهای دامپزشکی با کنترل دامداری‌ها بیماری‌هایی چون تب مالت، سل و ... را شناسایی کرده و دام‌های آلوده را از بین برده و به دامداری‌ها غرامت می‌دهند.
وی تأکید کرد: در راستای اصل 44 قانون اساسی در حال حاضر اهم بحث درمان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی به بخش خصوصی واگذار شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی مشهد تصریح کرد: نقش مهم دیگر دامپزشکی به عنوان صنعت اشتغال‌زایی؛ بسیار مؤثر بوده است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی تمام کارهایی که در دامپزشکی دولتی در گذشته انجام می‌شد به بخش خصوصی واگذار شده است که زمینه اشتغال‌زایی بسیاری را به وجود آورده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه اشتغال‌زایی در مقاطع دکترا، لیسانس و کاردان‌های دامپزشکی افراد بسیاری مشغول به کار شده‌اند.
ابراهیمی اظهار داشت: علاوه بر واکسیناسیون دام، مبارزه با انگل را نیز به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و به این صورت نقش دامپزشکی سبب ازدیاد دام و جلوگیری از کشتار دام می‌شود که بعد از نفت حوزه دامپزشکی یکی از صنایع مهم اشتغال‌زایی است.

 
کلمات کلیدی کنترل بیماری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com