کمتر ازیک درصد مرغ کشتارگاه ها براثر خفگی تلف می شوند

کمتر ازیک درصد مرغ کشتارگاه ها براثر خفگی تلف می شوند
محسن مشکوه افزود: بازرسی بهداشتی مرغ در چند مرحله پس از کشتار در مرغداری ها، به هنگام تخلیه طیور در کشتارگاه ها و قبل از بسته بندی و ورود مرغ به سردخانه صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: ناظران بهداشتی در بازرسی قبل از کشتار درسکوی تخلیه طیور زمانی اجازه تخلیه محموله در کشتارگاه را می دهند که دارای گواهی سلامت از دامپزشک مرغداری باشد.
مشکوه ادامه داد: به هنگام تخلیه مرغ ها ، طی بازرسی مجدد ، طیور دچار خفگی جدا سازی شده تا در زنجیره کشتار قرار نگیرند.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ، با بیان اینکه هم اکنون تعداد 237 کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعال است، تصریح کرد: همچنین میانگین کشتار این کشتارگاه ها 3 هزار قطعه در ساعت است که در مجموع رقم آن فراتر از یک میلیارد قطعه طیور در سال می شود.
مشکوه افزود: تعداد 88 کشتارگاه صنعتی طیور نیز در مراحل مختلف تاسیس قرار دارند که با بهره برداری از واحدهای جدید میزان کشتار طیور بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون ناظران و بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی بر ذبح کشتار درکشتارگاه های صنعتی طیور کشور نظارت مستمر دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: درسال های اخیر تلاش زیادی برای کشتار طیور در کشتارگاه های صنعتی دارای شرایط بهداشتی قابل قبول، بسته بندی و حمل از طریق کامیون و کامیونت های سردخانه دار تا محل توزیع صورت گرفته است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: مصرف گوشت مرغ به عنوان محصول و فرآورده پروتئینی منبع مناسبی در بین انواع گوشت محسوب می شود.
وی اظهارداشت: طی سال های اخیر با افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید طیور، تولید گوشت مرغ نسبت به تولید گوشت قرمز پیشرفت خوبی داشته است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: درسال 89 با پرورش نزدیک به یک میلیارد قطعه جوجه گوشتی، بالغ بر یکهزارو 665 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است . مشکوه افزود:هم اکنون سرانه تولید و مصرف مرغ کشور 21.5 کیلوگرم است که این رقم نسبت به میانگین جهانی (11کیلوگرم ) دو برابر است .
وی با اشاره به اینکه افزایش تولید گوشت مرغ در سال 90 نیز ادامه خواهد یافت، افزود: در دهه اخیر تولید گوشت بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ و آبزیان (ماهی و میگو) نیز از رشد چشمگیری برخوردار بوده که همین امر امکان تنوع منابع پروتئینی حیوانی و انتخاب بیشتر را برای مصرف کنندگان را میسر ساخته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com