کمبودی وجود ندارد که با واردات بخواهد تامین شود

کمبودی وجود ندارد که با واردات بخواهد تامین شود
مدیرعامل اتحادیه دامداران با انتقاد از ارائه نامه‌ای توسط اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی مبنی بر از سرگیری واردات شیرخشک به کشور، اعلام کرد: تمام مباحثی که مبنی بر کاهش تولید و عرضه شیر خام مطرح می‌شود، تنها به این دلیل است که تلاش شود واردات شیرخشک به کشور از سرگرفته شود چرا که هم اکنون هیچگونه کمبودی در تولید شیرخام وجود ندارد.
سعید سلطانی سروستانی در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه تولید شیرخام و همچنین محصولات لبنی در نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است، اظهار داشت: دامداران قادر به تامین شیر خام مورد نیاز برای صنایع مختلف لبنی هستند و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد که با واردات بخواهد تامین شود.
وی گفت: بحث واردات مجدد شیرخشک به کشور، مسئله‌ای است که تنها از سوی یکسری واحدهای کوچک صنایع لبنی مطرح می‌شود که تحت عنوان اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی فعالیت می‌کنند. این در حالی است که کل تولیدات این مجموعه تنها ۲۵ درصد تولیدات صنایع لبنی کشور را به خود اختصاص داده است.
سلطانی سروستانی اضافه کرد: در حال حاضر هیچکدام از کارخانجات بزرگ صنایع لبنی و مهم‌ترین تولیدکنندگان بستنی و بیسکوییت که از شیرخشک در تولیدات خود استفاده می‌کنند متقاضی واردات شیرخشک نیستند. متاسفانه برخی دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.
وی واردات مجدد شیر خشک به کشور را عاملی در جهت نابودی بخشی از فعالیت‌های تولید داخل عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com