کمبود کنجاله سویا در مرغداری های مرند رفع شد

کمبود کنجاله سویا در مرغداری های مرند رفع شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: کمبود کنجاله سویا در مرغداری های این منطقه رفع شده و اکنون مشکلی در تامین آن در این شهرستان وجود ندارد.

اسماعیل الهیاری، با تاکید بر لزوم تامین و توزیع مناسب نهاده های طیور برای استمرار وضعیت تولید تخم مرغ، افزود: برای تامین امنیت غذایی و تسهیل دسترسی مردم به تخم مرغ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه پرورش دام و طیور، وضع تولید تخم مرغ را به طور مستمر رصد می کند.

وی از تولید روزانه بیش از ۵۳ تن تخم مرغ در شهرستان مرند خبر داد و یادآور شد: این شهرستان یکی از قطب های تولید مرغ و تخم مرغ آذربایجان شرقی است و میزان تولید تخم مرغ در مرند امسال تاکنون ۱۹ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یکهزار تن افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود سال آینده این رقم به ۲۱ هزار تن برسد.

الهیاری با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر تولید تخم مرغ در رتبه چهار کشوری قرار دارد، افزود: شهرستان مرند دارای ۳۶ واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت کل یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و تولید سالانه حدود ۱۹ هزار تن تخم مرغ خوراکی است.

وی سرمایه گذاری انجام یافته در بخش مرغ تخمگذار شهرستان مرند را قابل ملاحظه‌ای خواند و گفت: این موضوع موجب اشتغال حدود ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از یکهزار و۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

الهیاری با اشاره به استفاده از منابع تسهیلاتی برای توسعه واحدهای تولید مرغ تخمگذار و تخم مرغ در شهرستان مرند، اضافه کرد: در آینده نزدیک چند واحد پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی در شهرستان مرند راه اندازی می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر در مرند تعداد ۱۰۱ واحد مرغداری گوشتی، ۳۶ واحد مرغ تخم گذار، ۶ واحد مرغ مادر گوشتی و سه واحد مادرتخمگذار فعال است.

الهیاری با بیان اینکه مازاد تولید تخم مرغ شهرستان مرند در طول سال به سایر شهرستان های آذربایجان شرقی و سایر استان ها ارسال می شود، افزود: امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار تن تخم مرغ با اخذ گواهی حمل دامپزشکی به سایر شهرستان ها و نیز خارج استان حمل شده است.

وی از مرغداران شهرستان مرند درخواست کرد با توجه به فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر و احتمال شیوع بیماری های طیور به خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد، نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی زیر نظارت دامپزشکی با جدیت بیشتری اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه تلفات غیرمتعارف یا کاهش مصرف دان، آب یا کاهش تولید در واحد متبوع مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com