کمبود وگرانی گوشت مرغ ایلام مردم را با مشکل مواجه کرده است

کمبود وگرانی گوشت مرغ ایلام مردم را با مشکل مواجه کرده است

شماری از مردم ایلام با مراجعه به دستگاه‌های مرتبط با انتقاد از کمبود و افزاش نرخ گوشت مرغ اظهارداشتند: این وضعیت از هفته گذشته آنان را با مشکل تهیه گوشت مرغ مواجه کرده است.
یکی از شهروندان ایلامی گفت: در چند روز گذشته بارها و بارها به مراکز توزیع گوشت مرغ در ایلام مراجعه کرده اما تاکنون موفق به خرید گوشت مرغ نشده است.
"احمد دارابی" افزود: این درحالی است که استان ایلام دارای ‪ ۲۰۰‬واحد پرورش طیور بوده و علاوه‌بر آن یک کشتارگاه طیور نیز در استان ایلام فعال است.
وی ادامه این وضعیت در استان ایلام را به شدت نگران‌کننده دانست وافزود:
مسوولان باید در اولین فرصت مشکل به وجود آمده را ریشه‌یابی و آنرا مرتفع کنند.
یک مقام آگاهان در جهاد کشاورزی ایلام که خواست نامش فاش نشود، گفت:
کشتارگاه صنعتی طیور ایلام به سبب کمبود گوشت مرغ مدت سه روز است که تعطیل شده وهیچ گونه کشتاری در آن صورت نمی‌گیرد.
یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: دیروز برای خرید گوشت مرغ به بیشتر مراکز عرضه مرغ مراجعه کرده و تنها توانسته است مرغی را به وزن یک کیلو- گرم آنهم به نرخ ‪ ۲۰‬هزار ریال تهیه کند.
"آزاده ابراهیمی" افزود: این درحالی است که پیشتر و قبل از کمبود مرغ در بازار ایلام، هر کیلوگرم گوشت مرغ ‪ ۱۶‬هزار ریال عرضه می‌شد.
یکی از عاملین عرضه گوشت مرغ گفت: در ‪ ۱۰‬روز گذشته کمبود و افزایش نرخ گوشت مرغ در استان ایلام سیر صعودی داشته و مردم را با مشکل تهیه آن مواجه کرده است.
"عباس چراغی" افزود:به احتمال زیاد کشتارگاه صنعتی مرغهای زنده بسیار کوچکی که در دامداریها به مرغ ضایعاتی معروف‌اند با قیمت بسیار نازل خریداری کرده و سه برابر قیمت در اختیار مراکز عرضه و فروشندگان مرغ قرار و می‌دهند.
چراغی خاطرنشان کرد: مرغهای ضایعاتی که ورزنشان کمتراز یک کیلوگرم است در مرغداریها به قیمت هر کیلوگرم چهار هزار ریال به فروش می‌رسد.
وی ادامه داد: این درحالی است که کشتارگاه صنعتی ایلام هر کیلومرغ را به قیمت ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۷۷۰‬ریال در اختیار عاملان توزیع قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: این مرغهای کوچک غیربهداشتی بوده و مردم رغبتی برای خرید آن ندارند.
مسوول روابط عمومی سازمان بازرگانی استان ایلام نیز گفت: طی چند روزاخیر قیمت هرکیلو گرم مرغ زنده از مقابل واحدهای تولیدی از ‪ ۹‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال هم‌اکنون به ‪ ۱۳‬هزار ریال افزایش یافته است.
"جمیل شوهانی" افزود: این درحالی است که فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ هر کیلوگرم گوشت مرغ قابل طبخ با ‪ ۲۰‬هزار ریال بین مردم توزیع می‌کنند.
وی افزود: این افزایش قیمت خود سرانه واحدهای مرغداری باعث نگرانی مردم و عرضه‌کنندگان گوشت مردغ در چند روز اخیر شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان ایلام ضمن تکذیب غیربهداشتی بودن مرغهای عرضه شده در بازار ایلام گفت:این دستگاه اجرایی از مرحله ذبح تا بسته‌بندی گوشت مرغ در کشتارگاه صنعتی طیور ایلام نظارت کامل دارد.
"بهزاد منصوری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یک گروه بهداشتی شامل بر دامپزشک و تکنسینهای دامپزشکی در تنها کشتارگاه صنعتی طیور ایلام مستقر بوده و بهداشتی بودن مرغ عرضه شده را تایید می‌کنند.
وی وزن ایده‌آل و استاندارد گوشت مرغ در کشور و حتی در جهان را یک هزارو ‪ ۵۰۰‬گرم عنوان کرد و افزود: مرغهای تا‪ ۸۰۰‬گرم نیز قابل استفاده است.
وی یادآور شد: شب گذشته کارشناسان این دستگاه اجرایی با بازدید از کشتارگاه صنعتی از ورود دو تن مرغ سبک و زیر ‪ ۸۰۰‬گرم به شبکه توزیع جلوگیری کردند.
دکتر "وهاب پیرانی" معاون امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام نیز ضمن بی‌اطلاعی از کمبود گوشت مرغ در ایلام گفت: تامین گوشت مرغ کشتارگاه صنعتی ایلام بر عهده این دستگاه اجرایی نیست.
کارشناسان معتقدند: در فصل گرما میزان جوجه‌ریزی در مناطق گرمسیری به شدت افت پیدا می‌کند.
آنان اظهارمی‌کنند: گرما سبب تلف شدن جوجه شده که این موضوع مرغداریهای تولیدکننده گوشت مرغ را برای پرورش مرغ گوشتی بی‌انگیزه می‌کند.
آنان می‌گویند: در این فصل از سال وظیفه شرکتهای پشتیبانی امور دام پر- رنگ شده و باید از ذخایر فصل زمستان گوشت مرغ مورد نیاز بازار استانهای مشکلدار را مرتفع کنند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان ایلام و همچنین مدیر عامل و دیگر مسوولان کشتارگاه صنعتی طیور ایلام بی‌نتیجه ماند.

 
کلمات کلیدی قيمت مرغ ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com