کمبود 3700 تن گوشت قرمز در خوزستان

کمبود 3700 تن گوشت قرمز در خوزستان
محمد مشکورزاده با بیان این‌که کل دام صادر شده در خوزستان تنها مربوط به استان نمی‌شود، عنوان کرد: صادرات دام یک فرصت و امتیازی برای فعالان بخش تولید دام محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به بالابودن قیمت گوشت و تقاضا برای خرید دام از سوی کشورهای دیگر، افزایش بی‌رویه قیمت مواد علوفه‌ای، نبود کشتارگاه صنعتی دام در استان و عدم خرید تضمینی محصولات دامی با قیمت مناسب و عادلانه موجب شده که دامداران تمایل بیشتری به صادرات دام خود به خارج از کشور داشته باشند زیرا صادرات برای آن‌ها به‌صرفه‌تر از فروش در استان است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کمبود اعتبارات و ناتوانی دامداران در بازپرداخت این اعتبارات، تصریح کرد: کمبود اعتبارات استانی و ملی، کوتاه بودن دوران بازپرداخت تسهیلات بانکی و بالابودن نرخ سود تسهیلات بانکی از مشکلات دیگری است که دامداران با آن مواجه هستند.
مشکورزاده ادامه داد: از سوی دیگر واردات بی‌رویه و نامناسب گوشت منجمد خارجی و عرضه آن با قیمت کمتر از گوشت گرم و جایگزین شدن آن به جای گوشت گرم بر صادرات دام به خارج از کشور تاثیر‌گذار بوده است.
وی افزود: متولی جوجه‌ریزی و تولید مرغ، سازمان جهاد کشاورزی است و تنظیم بازار مواد پروتئینی و خوراک دام و طیور برعهده وزارت بازرگانی است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: عدم جوجه‌ریزی در ماه گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت نهاده‌ها از جمله سویا و ذرت بوده است. این امر بر قیمت تمام شده مرغ اثرگذاشته است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com