کـاهش تولیـد مـرغ در برزیـل

کـاهش تولیـد مـرغ در برزیـل
تولید مرغ در برزیل که بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت مرغ در جهان است، در ماه ژوییه بدنبال افزایش قیمت غلات که به سود تولیدکنندگان لطمه زده است، کاهش یافت.
قیمت‌های معاملات غلات بدنبال وقوع خشکسالی در آمریکا و کاهش تولید گندم و سویا در این کشور که بزر‌گ‌ترین تولیدکننده جهان است، به رکورد بالایی در ماه گذشته رسید و هزینه این منابع مهم برای خوراک طیور را بالا برد.
فرانسیسکو تورا، رییس انجمن مرغ برزیل (Ubabef) در گفت و گو با رویترز اظهار کرد: 20 عضو از میان 80 عضو این انجمن که شامل تولیدکنندگان کوچک تا صادرکنندگان بین المللی بزرگ هستند، به دلیل هزینه خوراک طیور گرفتار مشکلات مالی شده اند.
بر اساس محاسبات این گروه، تولید مرغ گوشت در ماه ژوییه به دلیل افزایش قیمت غلات که حدود 60 درصد از هزینه تولیدکنندگان مرغ را تشکیل می دهد، 10 درصد کمتر از متوسط تولید ماهانه 1.1 میلیون تن بوده است.
برزیل به تنهایی 41 درصد از تجارت جهانی گوشت مرغ را در مقایسه با 33 درصد برای آمریکا، در اختیار دارد. برزیل همچنین یکی از تولیدکنندگان بزرگ غلات است و با مشکلات خشکسالی روبرو شده که تولید ذرت و سویا را کاهش داده است.
قیمتی که تولیدکنندگان گوشت مرغ در برزیل برای سویا می پردازند، 80 درصد در شش ماه گذشته افزایش یافته و قیمت ذرت نیز 40 درصد افزایش داشته است.
به گفته رییس انجمن مرغ برزیل، برخی از تولیدکنندگان با مشکل پول نقد روبرو هستند زیرا بازرگانان غلات خواستار پرداخت نقدی هستند و بانکها نیز تامین اعتبار را دشوار‌تر کرده اند.
با اینکه خشکسالی در منطقه تولید سویای برزیل کشاورزان را نسبت به کمبود سویا در سال جاری آسیب پذیر ساخته اما انتظار می رود کشاورزان تولید این محصول را برای فصل 2013-2012 با کاشت سویای بیشتر به جای ذرت یا پنبه، افزایش دهند.
 
نظرات شما
  •  

    ABDUL SAMAD ABID گفت : ۹۱/۰۶/۰۶

    سلام عبدالصمد عابد هستم از کابل
    میخواهم که در بخش تولید یک دام مرغداری در کابل با کسانیکه میخواهد سرمایه گذاری کنند در تماس شوم خودم انجنیر ساختمان هستم و علاقه مند زیاد در ین بخش هتم اگر علاقم مندان میخواهد بامن در تماس شوند ویک منبع خوب برای سرمایه گذاری خواهد بود

    پاسخ...
  •  

    سهراب گفت : ۹۱/۰۶/۱۸

    سلام اقای عبدالصمدعابد
    من متوجه نشدم منظورت از سرمایه گذاری تو کابل چیست
    ایا در کابل یا سایر بلاد افغانستان مرعداری هست؟اگر هست ما میتوانیم در زمینه ارسال جوجه یکروزه با شما همکاری داشته باشیم

    پاسخ...
  •  

    سعید گفت : ۹۱/۰۶/۲۰

    آقا سهراب ساده ای یا خودتم داری شوخی می کنی؟

    پاسخ...
  •  

    عبدالصمد عابد گفت : ۹۱/۰۶/۲۰

    سلام اقای سهراب
    تشکر ازینکه برایم جواب دادید بلی در این جاه مرغداری است ولی من میخواهم که یک مرغ داری جدید را ایجاد نمایم بخاطر اینک در افغانستان اکثرا مرغ های برازیلی در حدود 15 تن در روز وارد میشود ولی مرغ که از انجا می اید به قیمت 120 افغانی به فروش میرسد که معادل 2.2 دالر اریکائی میشود و مرغ های دخلی به مقمت 240 افغانی که معادل 4.4 دالر امریکائی میشود به فروش میرسد پس اگر علاقه مند هستید با شید یک فارم مرغداری را در اطراف کابل ایجاد مینمایم صرف به سرمایه گذاری ضرورت است و اگر می خواهستید یک نماینده گی را در این جا نیز ایجاد خواهیم نمود به صورت مشترک من با شما در هر نوع همکاری آماده هستم این یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری هست چرا پول های مارا کشور های دشمن مثل امریکا یا متحدین ایشان از افغانستان بیرون ببرند چرا یک ملت مسلمان رشد اقتصادی نکند. وسلام

    پاسخ...
  •  

    میثم گفت : ۹۱/۰۶/۲۱

    سلام عبد الصمد
    من میثم هستم یک مغدار و حاضربه همکاری با شما

    پاسخ...
  •  

    مرغدار تنها گفت : ۹۱/۰۶/۲۱

    سلام .الان هزينه تمام شده مرغ زنده با احتصاب 10% تلفات كه امروزه بيشتر از اين حرفا تلفات وجود داره كيلويي 3390 تومان در مياد حالا استفاده نخواستيم لا اقل اقايون قيمت گذار كاري كنيد كه مايه ما برگرده تا به توليد ادامه بديم نه اينكه به تعداد ورشكسته ها اضافه كنيد خدايي كيلويي 300 تومان افزايش قيمت براي مصرف كننده اي امروز نسبت به ديروز گوشت قرمز. اهن. لاستيك.مصالح ساختماني . نان. و .... رو با افزايش 20% نسبت به ديروز ميخرن خداوكيل به بدبخت شدن و ورشكسته شدن ما راضي نيستن هنوز كسي گريه زن يك مرغدار رو نديده.

    پاسخ...
  •  

    سهراب گفت : ۹۱/۰۶/۲۳

    سلام اقا سعید
    من نمیدونم منظورت از ساده یا شوخی میکنم چیه خواهش میکنم واضحتر بفرمائید

    پاسخ...
  •  

    سهراب گفت : ۹۱/۰۶/۲۳

    سلام عبدالصمد گرامی
    من موافق سرمایه گذاری درخصوص تولید نیستم فقط میتوانیم در امر بازرگانی همکاری داشته باشیم و ان هم مطابق قرارداد رسمی و تضمین کافی یا نقد
    اگر مایلی پیام بفرمائید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com