کشمکش مسئولان قیمت مرغ را صعودی کرد

کشمکش مسئولان قیمت مرغ را صعودی کرد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از گرانی‌های موجود در بازار مواد پروتئینی به خصوص مرغ و تخم مرغ،‌گفت: عدم تخصیص ارز مرجع به خوراک دام علاوه بر بالا بردن قیمت مرغ و تخم مرغ بازار سیاهی نیز برای معامله خوراک طیور راه انداخته است.
محمد‌مهدی برومندی با بیان اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها مسئولان مکلف به حمایت از بخش تولید‌ هستند، افزود: در بحث تولید مرغ و تخم مرغ نیز مسئولان باید با پرداخت منابع مالی ترخیص خوراک طیور را با هدف جلوگیری از افزایش نرخ مواد پروتئینی در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم حمایت از کشاورز و دامدار به سرشکن شدن هزینه‌های تولید آنان بر ثمره خود و آوار شدن بر دوش مصرف کننده منجر خواهد شد، تصریح کرد: اتفاقی که در حال حاضر برای تولید مرغ و تخم مرغ در کشور در نتیجه عدم تخصیص ارز مرجع برای ترخیص خوراک طیور در نتیجه اقدام دور از کارشناسی بانک مرکزی رخ داد در صورت رها کردن پی‌‌گیری‌ها برای سایر کالاها نیز تکرار خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از گرانی‌های موجود در بازار مواد پروتئینی، ‌گفت: عدم تخصیص ارز مرجع به خوراک دام علاوه بر بالا بردن قیمت مرغ و تخم مرغ بازار سیاهی نیز برای معامله خوراک طیور راه انداخته است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به بازار سیاهی که برای خوراک طیور در راستای افزایش قیمت آن ایجاد شده است، افزود: خرید و فروش خوراک طیور با در نظر گرفتن سود کلانی که برای مرغداران در بر دارد صرفه نگه‌داری را برای آنان صفر کرده است.
نماینده مردم مرودشت در مجلس، ادامه داد: امید است با روی کار آمدن کابینه دولت تدبیر و امید مشکلات بخش کشاورزی که امنیت غذایی مردم در کشور را تأمین می‌کند مرتفع شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com