کشمکش مرغداران هندی با قیمت های پایین و هزینۀ تولید بالا

کشمکش مرغداران هندی با قیمت های پایین و هزینۀ تولید بالا
به دنبال خشکسالی، ایالت Telangana ، مرکز اصلی تولیدات مرغداری در جنوب هند ، در حال کشمکش با 50% رشد قیمت در خوراک طیور در سال گذشته است.
مدیر اتحادیۀ مرغداران Telangana اظهار داشت : هزینۀ تولید گوشت مرغ 03 / 1 دلار/کیلوگرم است در حالیکه مرغداران تنها 90 / 0 دلار دریافت می کنند. خسارات مرغداران در تابستان حتی فراتر از این نیز گزارش می شد چرا که 57 / 0 دلار/کیلوگرم دریافت می کردند.
به گفتۀ Rama Rao ، از محققین اصلی هیئت مدیرۀ تحقیقات مرغداری انجمن تحقیقات کشاورزی این بحران به دنبال کمبود تولیدات ذرت به وجود آمد. خشکسالی در هند منجر به کاهش تولیدات ذرت هند از 2 میلیون تن در سال گذشته به حدود 1 میلیون تن در سال جاری شد. در نتیجه، بهای خوراک از 30 دلار/کیلوگرم به 45 دلار/کیلوگرم رسید و امیدی هم به افت قیمت در کوتاه مدت نیست. 
تمامی اینها در حالی اتفاق افتاد که به دلیل عرضۀ فراوان، بهای گوشت مرغ نیز افزایشی نداشت؛ بازار متلاشی و تداوم فقدان ذخایر مرغ منجمد و تجهیزات فراوری در کشور به چشم می خورد. وجود هرگونه گوشت مرغ مازاد باعث ایجاد وحشت در بازار و افت شدید قیمت می شود. 
به منظور کاهش بهای خوراک، اکثر مرغداران هند با مخلوط کردن نهاده هایی نظیر ذرت و سویا خوراک طیور خود را تهیه می کنند.
مدیران صنعت از دولت خواستند اجازۀ واردات ذرت و سویا را بدهند تا قیمت ها در بازار داخلی تعدیل یابد اما به دلیل حمایت از تولیدکنندگان خوراک داخلی احتمال پذیرش این امر از سوی دولت بعید است. 
امریکا نیز وارد معرکه می شود! 
از سوی دیگر، نگرانی هایی مبنی بر صادرات ران مرغ امریکا به هند وجود دارد. در اکتبر 2014 میلادی سازمان تجارت جهانی از هند خواست تا ممنوعیت واردات گوشت مرغ امریکا را که از سال 2007 میلادی وضع کرده بود، لغو کند. 
صاحبان صنعت با لغو ممنوعیت از سوی هند مخالف بودند چراکه به ضرر مرغداری هند بود. 
به گزارش وزارت بازرگانی هند در سال 2015 میلادی، هند 3900 تن گوشت مرغ تولید کرد و تا پایان سال مالی یعنی مارس 2015 واردات گوشت طیور معادل 170 هزار دلار و صادرات آن 94 / 11 میلیون دلار بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com