کشف بیش از 183 تن لاشه آلوده در قم

کشف بیش از 183 تن لاشه آلوده در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی رفیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون دام‌ها اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته است.
وی افزود: کشتار دام‌های آلوده و نظارت بر کشتار‌ها از دیگر اقدامات سال گذشته به حساب می‌آید و واکسیناسیون 450 قلاده سگ برای جلوگیری از بروز بیماری هاری که جزو بیماری‌های مشترک انسان و دام است، نیز در سال گذشته صورت گرفت.
مدیر‌کل دامپزشکی استان قم بیماری سل و تب مالت را نیز از دیگر بیماری‌های مشترک انسان و دام برشمرد و عنوان داشت: در این زمینه هر روز از گاو‌داری‌ها بازدید به عمل می‌آید و 53 راس گاو تست شدند و درصد آلودگی نسبت به سال 87 کاهش داشته است.
رفیعی ادامه داد: در سال 87 درصد آلودگی در دام‌ها دو دهم درصد بود که در سال گذشته این رقم به یک دهم درصد رسید و بیماری تب مالت هم در سال 87، هفت دهم درصد بود و در سال گذشته به پنج دهم درصد کاهش یافت.
وی از نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های دام و طیور در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: بیش از 60 نوع فرآورده دامی داریم که بر همه آنها نظارت می‌شد و به طور مجموع 183 تن لاشه و آلایش آلوده در کشتار‌گاه‌ها شناسایی و ضبط شده و از چرخه مصرف خارج شد.
مدیر‌کل دامپزشکی استان قم به شناسایی طیور آلوده اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 20 میلیون قطعه طیور کشتار شد که طیور آلوده در این بخش نیز کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
رفیعی با بیان اینکه از مراکز عرضه نیز بازدید به عمل آمده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز عرضه نیز مورد نظارت بودند، 57 تن فر‌آورده آلوده نیز در سال گذشته در مراکز عرضه شناسایی شد.
وی به توزیع واکسن طیور بین مرغداری‌های استان اشاره کرد و گفت: 259 میلیون دز واکسن طیور توزیع شد که از این رقم 5/29 میلیون دز توسط اکیپ‌های بخش خصوصی در مرغداری‌های استان واکسیناسیون شدند
مدیر‌کل دامپزشکی استان قم با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری اظهار داشت: عرضه گوشت قرمز خنک شده از جمله برنامه‌های ما در سال 89 است که این طرح با همکاری صنف قصابان و دستگاه‌های مختلف قابل اجرا است.
رفیعی ادامه داد: تقویت نظارت بر واحد‌های تولید و عرضه و بهبود ساختار‌ها و نظم بهداشتی در واحد‌های پرورش از اهداف و برنامه‌های سال جاری است.
 

 
کلمات کلیدی قم لاشه آلوده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com