کشتارگاه‌های سنتی در استان به تدریج از چرخه فعالیت خارج می‌شوند

کشتارگاه‌های سنتی در استان به تدریج از چرخه فعالیت خارج می‌شوند
دکتر صادق صالحی در بازدید از کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور در حال احداث در شهرستان پارس‌آباد، با اعلام این مطلب کشتارگاههای سنتی را عاملی تأثیرگذار در شیوع بیماریهای مشترک و تهدیدی برای سلامت جامعه دانست و افزود: در تلاشیم کشتارگاه‌های سنتی در سطح استان را از چرخه فعالیت خارج کرده و نسبت به تعطیلی آن اقدام کنیم و با جدیت تمام طرح تجمیع و ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان را پیگیری می‌کنیم.
وی نقش مهم و مؤثر کشتارگاه‌های صنعتی در تولید گوشت سالم و بهداشتی را یادآور شد و گفت: با صنعتی شدن کشتارگاه‌ها بسیاری از مشکلات بهداشتی برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: هـم اکنون یک کشتارگاه صنعـتی دام و چهار کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان فعالیت می‌کنند که با بهره‌برداری از این کشتارگاهها در مجموع تعداد کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان به هفت کشتارگاه خواهد رسید.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان به مرزی بودن منطقه اشاره کرد و افزود: افتتاح این کشتارگاهها علاوه بر اشتغال‌زایی، تأثیر بسزایی در امر صادرات و واردات داشته و می‌تواند علاوه بر تأمین پروتئین حیوانی منطقه، قسمتی از گوشت قرمز و سفید کشورهای آسیای میانه را نیز تأمین کند.
وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این کشتارگاه‌ها در شمال استان ضمن توسعه دامداری و مرغداری صنعتی و رونق اقتصادی منطقه، گوشت قرمز و سفید کاملا سالم، بهداشتی و مطمئن در دسترس مردم قرار گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com