کشتارگاه‌های سنتی دام در مازندران تعطیل می شوند

کشتارگاه‌های سنتی دام در مازندران تعطیل می شوند

مدیر کل دامپزشکی مازندران به تعطیلی چهار واحد کشتارگاه سنتی دام در مازندران در سال گذشته اشاره کرد و گفت : امسال نیز دستکم چهار کشتارگاه سنتی در شهرهای زیراب، سوادکوه ، بهشهر و گلوگاه تعطیل خواهند شد.
مجید مختاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود: در این استان ‪ ۲۳‬کشتارگاه سنتی دام وجود دارد که در آینده بعد از تعطیلی به کشتارگاههای صنعتی تبدیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاهها با مصوبه کارگروه بهداشت استان و با هماهنگی این واحدها صورت می‌گیرد ، ادامه داد : اکنون پس از به بهره برداری رسیدن کشتارگاه صنعتی ساری ، ساخت واحدهای مشابه در شهرهای بابل ، نور و نشتارود آغاز شده است.
وی به وجود ‪ ۱۲‬آزمایشگاه و ‪ ۱۵۶‬درمانگاه و هشت بیمارستان دام و طیور در مازندران اشاره کرد و ادامه داد : ‪ ۱۸۰۰‬واحد مرغداری گوشتی ، ‪۱۲۸‬واحد مرغ داری مادر ، ‪ ۳۶‬کارخانه جوجه کشی و ‪ ۴۰‬واحد مرغداری تخم گذار، هشت واحد مرغ اجداد و یک واحد مرغ لاین در مازندران فعال هستند که ‪۳۳‬درصد مرغ کشور را تامین می‌کنند.
مختاری مبارزه با بیماری آنفلونزای پرندگان را عمده‌ترین کار دامپزشکی در سال گذشته اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود سه‌هزارو‪ ۵۰۰‬روستا در مازندران نظارت بر دام و طیور خانگی کاری سخت و دشوار است.
وی به کمبود نیرو و امکانات در دامپزشکی اشاره کرد و ادامه داد: پارسال ‪ ۱۹۷‬واحد متخلف عرضه گوشت سفید مرغ و قرمز گاو و گوسفند به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته مدیر کل دامپزشکی مازندران ‪ ۱۰‬کشتارگاه سنتی طیور در مازندران فعال است و به دلیل سنتی بودن و کمبود کشتارگاههای طیور، حمل و نقل زنده مرغ به خارج از استان بزرگترین مشکل این صنعت است.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه تعطیل تعطیل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com