کشتارگاه های مدرن و حفظ سرمایه های ملی

کشتارگاه های مدرن و حفظ سرمایه های ملی
آقای جهرمی - آقای دکتر طالبی مدیر عامل محترم بانک کشاورزی فرمودند: سال گذشته (1389) نزدیک به 50 میلیارد تومان غرامت به مرغدارهای بیمه شده، خسارت دیده، تحت تاثیر آنفلوآنزای مرغی پرندگان پرداخت شده است.
بی شک غرامت پرداختی فوق قسمتی از خسارت پرداخت شده به مرغدار می باشد و قطعا خسارت واقعی وارده به مرغدار بسیار بالاتر از رقم فوق می باشد از جمله تعطیلی واحدهای خسارت دیده یا به عبارتی خواب سرمایه سنگین که سود بانکی ناشی از تسهیلات دریافتی به بدهی های واحد تولیدی اضافه می شود غرامتی است که ظاهرا به حساب نمی آید اما چرا شاهد دفن یا آتش زدن دسترنج تولید کننده که حاصل تلاش شبانه روزی اش که تبدیل مواد خام ذرت و سویای وارداتی و واکسن ... که جوجه 40 گرمی به مرغ 5/2 کیلویی یا بیشتر می باشیم.
با نگاهی به عمده ترین عامل انتشار دو بیماری مهم و خسارت آور نیوکاسل و آنفلوآنزای پرندگان یعنی حمل مرغان بیمار و آن هایی که به شکل خفیف و یا مزمن به بیماری های فوق دچار هستند یا تازه شفا یافته اند با کامیون های حمل طیور به کشتارگاه هایی بعضا با فاصله ای بیش از 200 کیلومتر می باشید که این حمل گاها مصادف و همزمان و موازی در یک مسیر با کامیون حمل جوجه یکروزه به طرف واحد مرغداری دیگری می باشد آیا با این فرآیند تمامی مسیرها و محیط های عاری از ویروس دو بیماری فوق مملوء از عامل بیماری زا نخواهیم کرد؟
لذا با عنایت به پیشگفتار فوق پیشنهاد می گردد با احداث کشتارگاه های مدرن و صنعتی و با برون ده بازار داخل و خارج پسند و با تناسب به توان واحدهای تولیدی مناطق پرورش اولا پرداخت غرامت ها کاهش و سرمایه های ملی بیش از این دفن و سوزانده نگردد و این تهدید را به فرصت تبدیل و به چرخه اقتصادی وارد نمائید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com