کشتارگاه ها، گلوگاه ارزیابی صنعت مرغداری

کشتارگاه ها، گلوگاه ارزیابی صنعت مرغداری

تحلیل - ITPNews نحوه تسویه حساب کشتارگاه ها با مرغداران بهترین گلوگاه ارزیابی اوضاع صنعت مرغداری ایران می باشد
 مهندس رنگی - مدیرعامل شرکت اجداد ارم در مصاحبه تلفنی خود با خبرنگار I.T.P اظهار داشت: وضعیت کنونی که بر صنعت مرغداری ایران حاکم می باشد وضعیت رضایت بخشی نیست که واضح ترین علت آن مازاد تولید بر نیاز کشور می باشد.
وی عدم برآورد دقیق تولید، نبود اطلاعات صحیح و سالم در میزان تولید کشور و در نهایت عدم توانایی در تعیین میزان دقیق پیش بینی تولید جوجه و گوشت مرغ کشور که باعث تخریب ناخواسته بازار از نظر بازار تولید و مصرف را از علل مشکلات موجود در صنعت مرغداری دانست.
وی در ادامه سخنان خود نحوه تسویه حساب کشتارگاه ها با مرغداران را بهترین مکان ارزیابی صنعت مرغداری دانست و اظهار داشت: در زمانی که گوشت مرغ در میان مردم خریدار دارد و قیمت آن مناسب است کشتارگاه بدون معطلی مرغ زنده مرغداران را برای کشتار خرید می کنند و پول گوشت را طی 1 الی 2 هفته تسویه می کنند اما در زمان هایی که تولید زیاد است و از میزان تقاضا بیشتر می باشد این مرغدار می باشد که مجبور است به تمام شرایط تعیین شده از سوی کشتارگاه ها تن در دهد و پول خود را به صورت 3 ماهه دریافت نماید. که هم اکنون همین گونه می باشد.
وی در ارزیابی صنعت مرغدای کشور اعلام کرد: مرغداران به علت گرانی نهاده ها، شایعات آنفلوانزای مرغی و عدم همکاری بانکها در سال گذشته متحمل ضررهای زیادی شدند و میزان آن به حدی بوده است که نمی تواند ضررهای بیشتری را تحمل کند.
وی اعلام کرد فروش جوجه به صورت پیش فروش و همکاری کلیه واحدهای تولید کننده جوجه در این مسیر را یه همراه کنترل خواباندن میزان تخم مرغ نطفه دار را از عوامل متعادل کردن بازار دانست و ادامه داد: اگر حتی 50 درصد واحدهای بزرگ تولیدی فداکاری نمایند و تخم مرغ نطفه دار خود را نخوابانند،  به زودی قیمت جوجه یکروزه به وضعیت مناسب تری بازخواهد گشت که منافع آن شامل واحدهای خردی که همکاری ننموده اند هم می شود.
وی در پایان اظهار داشت: اگر عامل تخریب کننده ای مانند سیل هم بیاید عوارض مثبت و سازنده آن قابل مشاهده خواهد بود و حاصل خیزی خاک یکی از آن نشانه ها می باشد اما باید دید میزان خسارتی که وارد کرده است، تا چه حدی می باشد؟ از این رو ما بحران ها را حداکثر تا 2 ماه آینده برطرف خواهیم کرد اما باید دید این سیل آمده، تا چه حد به صنعت مرغداری ما ضربه وارد کرده است؟

 
کلمات کلیدی کشتارگاه کنترل قیمت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com