کشتارگاه صنعتی بیستون نمونه شد

کشتارگاه صنعتی بیستون نمونه شد

موج - در پی بررسی‏های انجام شده از سوی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، کشتارگاه صنعتی بیستون به عنوان کشتارگاه نمونه استان مطرح و از تلاش‏های مدیر عامل این کشتارگاه تجلیل شد.
الهیار رحمانی مدیر عامل کشتارگاه صنعتی بیستون گفت: نصب و راه اندازی خط گوسفندی به طور صد در صد صنعتی و مکانیزه، احداث کارگاه ذوب چربی در کشتارگاه، فعال کردن کارخانه پودر گوشت جهت لاشه‏های ضبطی (لاشه‏های فاسد و غیر بهداشتی که توسط کارشناسان بهداشتی غیر قابل استفاده معرفی می‏شوند) و نصب تله گاوی که در سطح کشور کم نظیر است، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‏ها و تجهیز خودروهای حمل گوشت به سیستم سردخانه‏ای از فعالیت‏های ما طی شش ماهه اول سال جاری در کشتارگاه صنعتی بیستون بوده است.
تصریح کرد: احداث گلخانه به منظور تقلیل هزینه‏های شهرداری و تزریق گل‏های طبیعی پرورش یافته گلخانه کشتارگاه به میادین، فضاهای سبز، راه اندازی خط گاوی به منظور ارتقای سطح کیفی گوشت به صورت صنعتی، راه اندازی سیستم سرمایشی، ملبس نمودن پرسنل به لباس فرم مشخص و یکنواخت جهت ارتقای سطح بهداشت فردی از جمله اقدامات دیگر کشتارگاه در 16 ماهه گذشته بوده است.
وی به فعالیت‏های دیگر کشتارگاه اشاره کرد و گفت: ناظر ذبح شرعی از سوی نماینده ولی فقیه که همه روزه بر ذبح شرعی کشتار دام نظارت می‏کند و به منظور جلوگیری از آلایش‏های حرام و ذبح غیر شرعی در کشتارگاه مستقر است، در سال جاری به عنوان ناظر نمونه معرفی شد.
الهیار رحمانی افزود: معاینات مداوم توسط اکیپ دامپزشکی مستقر در کشتارگاه جهت شناسایی لاشه‏های بیمار و غیر قابل استفاده برای شهروندان باعث شده ضریب بهداشتی بودن گوشت ارایه شده به بازار از سوی کشتارگاه ارتقا یابد. نکته دیگر این که لاشه‏های غیرقابل استفاده به کارگاه پودر گوشت انتقال داده شده که مورد مصارف دیگر صنعتی قرار می‏گیرد.
رحمتی خاطر نشان ساخت: در سال جدید پروانه بهره برداری از مراجع ذیصلاح دریافت نمودیم، پروانه‏ای که در حال حاضر کشتارگاه‏های محدودی در سراسر کشور دارای چنین مجوزی هستند.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی بیستون یادآور شد: سازمان کشتارگاه صنعتی بیستون با رعایت آیتم‏های بهداشتی، نظارتی و زیست محیطی در سال جاری به عنوان کشتارگاه نمونه استان شناخته‏ شد.
وی گفت: استفاده بهینه از سیستم‏های جانبی از جمله قسمت بندی سردخانه‏ها، خون گیری و فعال کردن سردخانه و واگذاری به بخش خصوصی، فعال کردن اصطبل‏ها و نگهداری دام و واگذاری میدان دام به بخش خصوصی، تجهیز برکه‏ها و استخرها به سیستم همزن از جمله برنامه‏هایی است که به زودی به مرحله اجرا در می‏آید.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com