کشتار مرغ زنده در اماکن عمومی بوکان همچنان ممنوع است

کشتار مرغ زنده در اماکن عمومی بوکان همچنان ممنوع است

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بوکان تاکید کرد: کشتار مرغ زنده در معابر عمومی و عرضه آن به مشتریان همچنان ممنوع است و با عاملین آن بشدت برخورد قانونی می‌شود.
اسماعیل تیله‌کویی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: کشتار مرغ زنده در معابر از مدتها پیش در بوکان ممنوع اعلام شده، ولی اخیرا مشاهده شده عده‌ای مجددا اقدام به کشتار و عرضه مرغ زنده در معابر می‌کنند.
وی با اشاره به ادامه بیماری کشنده آنفلوانزای مرغی در کشورهای همسایه جمهوری اسلامی گفت: برای حفاظت از سلامت جمعیت طیور کشور و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان ودام، ممنوعیت کشتاردرخارج ازشبکه کشتارگاههای صنعتی همچنان برقرار است.
تیله‌کویی آثار آلودگی زیست محیطی کشتار مرغ و یا دام در معابر و جوی‌های آب و رودخانه‌ها را بسیار مخرب توصیف کرد و یادآور شد: در صورت کشتار یک دام و یا یک مرغ آلوده محیط یک شهر می‌تواند آلوده شود.
وی محصولات عرضه شده از سوی کشتارگاههای صنعتی را کاملا بهداشتی و مقرون به صرفه اعلام کرد و افزود: دام و طیوری که در خارج از شبکه کشتارگاههای صنعتی عرضه می‌شوند، معمولا دارای مشکلات بهداشتی هستند که بدون هیچ بررسی به مصرف غذایی مردم می‌رسد.
رییس شبکه دامپزشکی بوکان به شهروندان بوکانی تاکید کرد از خرید و مصرف مواد گوشتی که در خارج از کشتارگاههای صنعتی و شناخته شده عرضه می‌شود جدا خودداری کنند.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com