کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های کردستان شرعی انجام می‌شود

کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های کردستان شرعی انجام می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر نظارت کامل بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان گفت: تمام مراحل ذبح و کشتار دام و طیور در این کشتارگاه‌ها شرعی و زیر نظر روحانیون انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام علی دوستی‌نژاد اظهار داشت: در دین مبین اسلام بر اهمیت رعایت موارد اسلامی در زمینه ذبح و کشتار دام و طیور تاکید فراوانی شده که باید به طور جدی رعایت شود.
وی افزود: امروزه مردم به دلیل اعتقادات خاص دینی در استفاده مناسب و شرعی از گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی با وسواس و دقت زیادی بر سالم بودن این محصولات توجه می‌‌کنند چرا که این امر بر سلامت انسان‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر 20 روحانی منطقه بر روند کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی استان نظارت کامل دارند.
دوستی‌نژاد تاکید کرد: بر این اساس باید در هنگام کشتار و عرضه گوشت دام و طیور در کشتارگاه‌ها، رعایت مسائل، موازین و مقرارت ذبح اسلامی توسط روحانیون و افراد مسئول با دقت صورت گیرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کردستان افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر نحوه کشتار دام و طیور در این اماکن است، بنابراین باید کارشناسان و بازرسان مجرب دامپزشکی استان با حساسیت فراوان و در همه مواقع در طول سال این مسئله را مدنظر قرار دهند.
دوستی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به میزان مصرف بالای گوشت دام و طیور در جامعه، کشتارگاه‌های سطح استان باید به اجرای دقیق موازین اسلامی در این بخش مبادرت کنند.
وی گفت: در چند سال اخیر به دلیل توجه به مقررات و موازین شرعی و اسلامی، تولید و کشتار دام و طیور در کردستان، وضعیت مناسبی در بخش کشتارگاهی و عرضه مطلوب تولیدات دامی به بازار استان به وجود آمده است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کردستان استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 9 کشتارگاه سنتی دام در استان وجود دارد، اذعان داشت: هم‌اکنون این استان دارای 3 میلیون و 500 هزار واحد دامی است که سالانه 23 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.
دوستی‌نژاد اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان 370 واحد مرغداری فعال است که سالانه 30 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

 
کلمات کلیدی ذبح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com