کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی

کشتار بیش از ۵ میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در پنج ماه اخیر نظارت بهداشتی - قرنطینه‌ای بر کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در استان بوشهر انجام شد.

مهدی تنگستانی مکان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن بیش از دویست مرغداری از ابتدای سال تا کنون بر تولید و پرورش بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.

وی افزود: طی پنج ماه اخیر، پنج میلیون و ۲۰۸ هزار و ۹۳۴ قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب سه هزار و ۷۰۳ محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای انجام گرفت.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.

وی تاکید کرد: تمامی خودروهای حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو برای بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

تنگستانی مکان افزود: در حال حاضر همه گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای مرغ زنده توسط دامپزشکان مرغداری‌ها با نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com